Help--praktische opdracht Aardrijkskunde

Hoooi dames, wij zijn twee meisjes (5VWO) uit Brabant die deze week een onderwerp voor hun praktische opdracht in moeten leveren. Het moet eigenlijk over de eigen omgeving gaan, maar misschien komen we door jullie wel op ideeen die wij kunnen toepassen in de omgeving waar wij leven.

Het moet een sociaalgeografisch, fysischgeografisch of milieugeografisch onderwerp zijn. We moeten dan een eigen onderzoekje starten en resultaten hebben enzo.

voorbeeldje:
De toekomstige uitbreiding van Eindhoven Airport: Welke voor- en nadelen heeft de uitbreiding?

Kunnen jullie misschien ideetjes noemen? Het hoeft niet per se over Brabant te gaan, kijk maar naar jullie eigen woonplaats: wat zouden jullie als onderwerp nemen?

Alvast bedankt meissies!
xxx

Bij mij in de buurt zijn ze van plan om verschillende scholen die overigens wel bij elkaar horen om te laten bouwen in 1 grote school. Ik weet niet of ze bij jou in de buurt ook verschillende scholen hebben maar misschien dat je kan kijken wat voor effect dat zou hebben als jullie ook zoiets ondernemen.
Die scholen bij mij heten allemaal (bijvoorbeeld) Pizzabroodje.
En dan heb je een school die heet
‘Pizzabroodje - kaas’
‘Pizzabroodje - salami’
‘Pizzabroodje - olijf’

ja echt een mooi voorbeeld maar zo snap je misschien wat ik bedoel

welke kant wil je op gaan? misschien kun je een onderzoekje naar polarisatie doen in jullie woonplaats omgeving?

• ik ben degene waar ladylegend mee samenwerkt haha -

maar we willen graag de sociaalgeografische kant op. bijvoorbeeld: uit welke plaatsen komen de leerlingen van onze school en waarom? dit is heel moeilijk te onderzoeken met gegevens etc, maar iets in die richting, iemand ideeën? :slightly_smiling_face:

Ik zit in 4havo en we moeten ook een po inleveren over iets in onze eigen omgeving en ik woon ook in brabant haha

maar wat Mangox94 zegt is wel goed idee

Jaa klopt, maar dat voorbeeld dat ik gaf: zo iets bedoel ik zegmaar. Maar ik heb eigenlijk iemand nodig die een concreet onderwerp zegt wat ik meteen kan gebruiken snap je? Ik denk dat polarisatie iets te algemeen is eerlijk gezegd, maar ideeën zijn altijd welkom natuurlijk (: