Help PO Filosofie

Voor filosofie heb ik een po opgekregen waarin we uitspraken uit het dagelijks leven(van je moeder, tv, boek enz) moet zoeken die bij een bepaald mensbeeld van een filosoof passen(aristoteles, plato, spinoza enz.) ik kan echt geen uitspraken vinden en snap er weinig van! Kan iemand helpen?/een uitspraak bedenken??

http://www.quotationspage.com/
Hier kun je denk ik wel wat vinden. c:

Misschien moet je een aantal quotes gaan bekijken van Plato etc. en dan kijken of bepaalde mensen dat zeggen?

Bijv.:

A good decision is based on knowledge and not on numbers.
Plato

Dat je moeder dat bijv. tegen je zegt, van; Je hoeft niet altijd alles te weten om alsnog iets goed te kunnen doen?

Zoiets denk ik.

Edit: het komt niet helemaal overeen, haha. Eh… meer van:
Je hoeft niet altijd alles op de feiten te weten om alsnog iets goed te kunnen doen?

‘Wat een slecht idee, schat!’ (Plato) :grinning_face_with_smiling_eyes: Nee, sorry flauw, maar ik neem aan dat je hebt geleerd wat de denkbeelden van die filosofen zijn? Dan kan je toch wel gewoon uitspraken vinden die daar in passen? Desnoods vraag je je moeder hoe zij over een bepaald (filosofisch) onderwerp denkt, gegarandeerd dat je er iets bruikbaars uitkrijgt.

Oh en tv en boek mogen ook lees ik net! Helemaal makkelijk, moet je even een wat diepgaander programma kijken dan ‘hart van Nederland’. (Misschien pauw & witteman? I dunno.)

Ja, of passen bij bepaalde situaties. Kan zo even geen voorbeelden bedenken.

Thanks voor reacties, iemand nog uitspraken??