Help! Parents Trouble ):

[b]Wat doen jullie als je iets niews wilt maar je mag het niet?
Ik heb geen kleedgeld, Ik krijg meer zonder (:

Geef je tips plzzzz (:
Vertel me hoe jij het oplost!
xxxxx [/b]

Sparen? Klusjes doen?
En dan zelf kopen.

bijbaantje?

of je vraagt om kleedgeld maar geeft het niet allemaal uit zodat je de maand erna veel leuke dingen kan kopen.

bijbaantje!

Ze is 12 dus een bijbaantje zit er niet echt in. Klusjes in huis doen en voor de rest vooral niet te veel zeuren, want de kans dat je daarmee krijgt wat je wilt is klein. Ouders houden niet van zeurende kinderen :wink:

Je geeft zelf al aan dat je meer krijgt zonder kleedgeld, maar je wil dus blijkbaar nog meer. Leg je dr bij neer of vraag of je dit nu al mag hebben, en dat je dan wanneer jullie weer voor het seizoen gaan shoppen minder krijgt.

klusjes doen
gaan werken

bedoel je niet mogen als in dat je al voor veel geld kleren hebt gekocht en dat ze het wel weer mooi vinden geweest/het artikel superduur is en ze het daarom niet nodig vinden

of niet mogen omdat je ouders er principieel tegen zijn, bijvoorbeeld omdat het te bloot is, te hogen hakken en dat soort dingen…

want dat maakt natuurlijk wel wat verschil?!

Verschillend, de ene x is het te duur, de andere x Vinden ze het niet mooi! Mn Ouders zijn namelijk bekakt en ik heb een andere smaak dan hun… xxxx

Bijbaantje ben ik te jong voor, Ik ben 12 ):
Kleedgeld mag ik wel, Maar wil ik niet! ;p

Waarom wil je dat niet? Dat is juist heel handig. Dan houden je ouders geen rekening met wat je koopt. Oke, je krijgt misschien wel meer kleding van je ouders, maar het is een kwestie van wikken en wegen.

Of : Minder kleren, en ouders die niet zeuren, want het is jou (keld)geld.
Of : Meer kleren, en ouders die wel zeuren.

(Als het dan om de meer kleren gaat. :’) )

ik krijg ook meer zonder kleedgeld en heb dus ook geen kleedgeld.
maar als je nieuwe dingen wilt moet je inderdaad gaan sparen, doe ik ook.(:
dat werkt echt, dus succes ermee. ;p

Waarom mag je iets dan niet? en wat niet?

persoonlijk denk ik dat het helemaal niet slecht is om wel kleedgeld te krijgen. zo leer je niet alles zomaar krijgt en dat je voor duurdere dingen zal moeten sparen, want zo gaat het bij je ouders natuurlijk ook.
vind het niet meer dan logisch dat ze je af en toe iets niet willen geven omdat het duur is…
zolang je zelf geen baantje hebt valt er weinig aan te doen…

wat betreft dat ze je bepaalde dingen niet willen geven omdat ze het niet mooi vinden; daar zal je het gewoon met je ouders over moeten hebben. gewoon zeggen dat jouw stijl anders is dan die van hun, en dat je hun mening qua stijl best respecteert maar dat je hoopt dat ze jou ook laten dragen wat jíj mooi vind.
waarschijnlijk komen jullie er dan wel uit met z’n allen…

je krijgt heus wel genoeg kleding van je ouders hoor.

huh waarom wil je geen kleedgeld?
wat is dat voor een bullshit?

Als je ouders je kledingstijl niet waarderen, zou ik wél kleedgeld vragen. Ook al krijg je dan iets minder.

Wat wil je? Veel kleding in een stijl die niet bij je past, of iets minder kleding in een stijl die wel bij je past?

Dan zou ik 't wel weten, hoor.

Werken voor je geld :stuck_out_tongue: