Help! Ouders willen dat ik ontslag neem..

Hee guys!
Vorig jaar, een beetje in het eind van het jaar, was ik op zoek naar een leuk baantje. En ik had een hele coole gevonden, een kledingwinkel! Ik vind het ook echt heel leuk, superleuke collega’s en gewoon een leuke werksfeer. Alleen nu willen mijn ouders dat ik ontslag neem omdat het op school niet zo goed gaat… Ik wil deze baan echt niet kwijt en ik vind dat ik werk prima met school kan combineren… Alleen mijn ouders staan erop dat ik ontslag neem.
Wat moet ik doen?

xxx :couplekiss_man_woman:

Wees heel eerlijk, lijdt je schoolwerk eronder? Dan is het misschien beter om te stoppen, hoe leuk het ook is.
Staat het er los van dan zou ik er blijven werken.
Maar dat is dus iets wat alleen jij kan beslissen.

eens

Jij vindt dat je je baan met school kan combineren? Blijkbaar niet, want als je slechte cijfers haalt zegt dat dus het tegenovergestelde.
Ik ben het eens met je ouders, werken kan altijd nog.

Hoe vaak werk je in de week? Je kan ook afspreken om ipv 3x in de week te werken maar 1x in de week te werken. Dit kan dan het beste in het weekend, omdat je dan toch minder aan school hoeft te doen. Ook kun je aan je baas vragen om even tijdelijk voor 1/2 maanden te stoppen, voor de meeste werkgevers is dit niet zo’n heel groot probleem en dan kun jij ondertussen even je punten ophalen!

Ik denk dat je de reden moet onderzoeken waarom je slechte cijfers haalt. Studeer je niet genoeg doordat je moet werken? Dan hebben je ouders gelijk. Werk jij 1 dag per week maar voer je de andere dagen geen klap uit? Dan is je baantje niet het probleem maar je algehele motivatie.
Is het niveau echt te moeilijk? Dan moet je daar iets aan doen.