HELP: Opgezwollen binnenste schaamlippen na seks

Mijn binnenste schaamlippen zijn na de seks gisteren avond enorm opgezwollen.
Ze zijn rood, heel dik, pijnlijk en branden. (zeker bij het plassen)
Heb heftig seks gehad, vaginaal en gevingerd met mijn vaste partner. Ben vaak wel een beertje beurs na seks maar dit is nog nooit voorgevallen.
Lopen of zitten is heel pijnlijk en zelf ondergoed gaat niet zonder pijn.
Ik ben heel ongerust geworden na wat research op internet.
Het is niet de klier van bartholin denk ik, want aan het begin van mijn schaamlippen zit de grootste zwelling die lijkt vocht te bevatten ofzo, niet een stevig bultje.
Heeft iemand hier ervaring mee? Of weet wat ik kan doen, wanneer het weggaat of iets?
Na dit weekend de huisarts bellen maar heeft pas plek eind van de week, mijn huisarts kennende.
Alvast bedankt.

Gewoon even aankijken en misschien koelen ofzo met ijs? :’) Denk dat het iets te ruw gegaan is

Ik raad je aan wat minder heftige seks te hebben. Als het over een paar dagen niet meer in zou ik idd naar de huisart gaan, maar ik denk dat de zwelling wel weg zal trekken in de komende dagen. Je kan er ook iets kouds opdoen(ijsblokjes, nat washandje)

Zal zeker gaan koelen, dankjulliewel :slightly_smiling_face:

Doe je wel een onderbroek aan dan ijs.of ijs in een theedoek

Hier heb ik de laatste tijd ook last van ;o
Echt ineens. Het verdwijnt bij mij wel steeds, dus ik kijk het nog even aan, maar het is echt niet vet.

Wow gelukkig ben ik niet de enige. na hoellang is het bij jou weer normaal? komt het steeds terug na seks bij jou? @Mphor

Ik lees op internet dat het geen ernstig probleem is, maar dat het inderdaad komt dat je het wat te heftig hebt gedaan. Dus even wat rustiger aandoen!

Inderdaad koelen, maar niet direct op je vagina, maar eerst onderbroek en dan een koelelement. Hopelijk trekt het dan weg, het klinkt pijnlijk. Sterkte ermee.

Ik zou het nog eerst in een handdoek draaien, een onderbroek bestaat slechts uit dunne stof.

Ja precies, je kunt niet voorzichtig genoeg zijn.

Want als je ijs rechtstreeks op een delicate, gevoelige plaats legt, kunnen er brandwonden ontstaan.

Ik heb daar ook last van als we heftig hebben gevreeën. Als ik het voel opkomen na het vrijen, dan neem ik een douche en spoel na het wassen even na met koud water. Na het plassen en/of douchen droog deppen in plaats van vegen. En toch een beetje rustiger aan doen.

Ja dat zag ik laatst ook in Metropolis, is niet fijn zeg maar.