[Help!] Ongezond haar vanwege stylen!

ik hoopte dat iemand hier een beetje raad mee wist en me dus kon helpen met m’n probleem.

Ik heb van mezelf echt afschuwelijk dik/pluizig/verwarrend (kortom: lelijk-haar), maar als ik het styl is het dus een heel ander effect en helemaal niet meer zo negatieff…
Nou is het probleeem; i[/i] dat stylen dus hartstikke slecht is voor je haar.
Nou ben ik best bang dat als ik zo door ga met stylen, mijn haar gaat afbreken of super ongezond wordt ( of is, ik heb al best veel gespleten haarpunten, maar omdat ik donker haar heb valt dat niet zo op)
Iemand tips voor iemand die toch haar haar wilt stylen & het gezond wilt houden?

minder stylen gewoon^^
gebruik dan maskers en conditioners enzo
en als je gespleten haarpunten hebt kan je best naar de kapper gaan, anders splijten ze verder :slightly_smiling_face:

een goed serum in je haar doen voordat je het stylt. ik kan je zelf het serum van inecto aanraden, die werkt bij mij supergoed. (beter dan biosilk trouwens!)

je moet ook je stijltang niet te warm zetten. het is beter er een paar keer op lagere temperatuur over te gaan dan 1 keer op hele hoge temperatuur.

gebruik iedere week een haarmasker en een goed voedende conditioner (nutri repair van garnier vind ik zelf super).

stijl je haar ook niet vaker dan nodig, als je een dag nks doet moet je het ook niet stijlen, of als je er niet per sé tip top uit moet zien laat je stijltang dan aan de kant liggen.

Ik smeer er altijd een serum in. Plus, ik stijl mijn haar al jaren (bijna) iedere dag en ik heb nog nooit gemerkt dat het dood wordt ofzo dus het zal wel werken.

serums en sprays uit uw plaatselijke supermarkt.

Tsja, je had beter vanaf het begin er al wat voor kunnen kopen… Ik zou even langs de drogist gaan, en dan een serum of spray halen…

Heb ik idd ook wel wat last van… maar ik kan niet meer zonder mn stijltang.

Serum, goede conditioner, af en toe haarmasker en niet te vaak met de stijltang over hetzelfde stuk gaan, is niet nodig.

Ook niet te dikke stukken van je haar tegelijk stijlen, ´tis beter om pluk voor pluk te werken.

Ik heb precies t zelfde probleem. Ben het ooit gaan stijlen. Doe het nu al jaren elke dag en nu kan ik niks anders meer, omdat slag bij mij er niet uit ziet, hartstikke dood enzo. Ben gister naar wat kappers gweest om te vragen over haar straighten, maar 1tje zei; het is niet slecht voor je haar als het goed gebeurd met de goeie na behandeling. En de andere 2 hebben met het helemaal afgeraden, me haar zou er zeker door breken. Dus die optie valt ook al af. Ook conditioners enzo waarop staat: repareert het haar moest ik met een korreltje zand nemen (ofzoeits) zoals de kapper t zei. Want niks kan mijn haar herstellen. Het kan hooguit de gespleten punten een beetje helpen bij elkaar te houden.
Er is dus eigenlijk niks aan te doen. Alleen maar serums enzo gebruiken dat je haar niet nog erger beschadigd.

( er is een nieuwe japanse straighten methode, niet schadelijk voor je haar door de natuurlijke producten die erin zitten. Helaas kost het je tussen de 150 a 400 euro per 3 maanden (afhankelijk van je lengte). )

Gebruik iig een goede bescherming voor het stijlen van je haar. Zonder bescherming gaat je haar nog sneller kapot. Ga naar een kapper en vraag daar voor advies welk bescherm-product je het beste kan gebruiken :stuck_out_tongue: En wat je er verder tegen kan doen.

Ik heb hetzelfde probleem heel dik krullend haar,
als ik jou was zou ik om advies van een kapper vragen, die weten meestal wel wat het beste is.

GEBRUIK EERST DE ZOEKFUNCTIE!!!

zijn hier echt al *&^$# veel topics over…

1tip verzorg jaar heel goed en ni te vaak doen
want anders breekt het af en dn moet je het knippen zoals ik :frowning_face:

veel maskertjes gebruiken, en altijd een heat protection spray gebruiken vóór het stijlen of een serum die beschermt !

Ik heb mijn haar vroeger ook heel vaak gestijld. Hierdoor is het ook dood, gespleten en lelijker geworden. Maargoed ik ben daarna naar de kapper gegaan, en eigenlijk raadde zij het ook af.
Dus nu laat ik het maar gewoon krullend. Ik gebruik nog wel veel maskertjes en allerlei andere spulletjes. Maar ik merk wel het verschil. Het voelt nu niet meer dood aan en het glanst ook veel meer.

Misschien proberen om voortaan niet meer/zo min mogelijk je stijltang te gebruiken?
Je kan ook gewoon stijlen met een föhn en een borstel (vraag maar eens aan de kapper hoe dat moet die legt het wel uit) dat is al heel wat beter voor je haar. & tegenwoordig zijn er al zoveel producten in de winkels die je haar beschermen tegen de hitte van de föhn of stijltang dus dat is ook nog een optie =)

trouwens ik vind biosilk wel goed (wat nu trouwens te koop is bij sommige douglas filialen)

Precies wat ik wilde zeggen.
Maar dan niet in Hoofdletters.