Help! ongesteld op zeilkamp

Primolut heet het :slightly_smiling_face:
Het lijkt mij lastig om het innemen te plannen als je een onregelmatige cyclus hebt (omg ik typte stoelgang xD) want dan kan je het niet uitrekenen. Je kunt wel de datum voorspellen, drie dagen ervoor beginnen met slikken, dan door blijven slikken. Je mag het iets van een week slikken ofzo? Dus dan heb je allicht je ongesteldheid te pakken.
Oke, onduidelijk verhaal.

Ik vertelde tegen mijn moeder over het ongesteld zijn, niet van die pilletjes.
Opzich zou ik ze graag gebruiken, maar mijn moeder zei dat we dan
wel even gaan kijken wat ik moet doen op kamp dan. Ze kent die pilletjes helemaal niet, dus zal er dan ook wel niet over beginnen. Moet ik dan opeens beginnen over die pilletje??

Xxx

zeg je dat je op internet hebt gelezen over zo een pilletje…

als je gewoon een grote tampon neemt
super plus
( en ja, gebruik ik ook wel is niks raars aan! )
daar kun je zoieso 5 uur mee doen.
maar, in je tent pakken je hoeft er maar 1 te pakken, kan je gewoon in je hand houden, niemand die het ziet? en zoieso, heeft toch ieder meisje wel is.

Ik zou gewoon zeggen dat je idd op internet hebt gelezen of van een vriendin hebt gehoord over die pilletjes.

up. omdat ik je wil helpen maar kweetniethoe

http://i38.tinypic.com/dvq2dt.png

ghehe :’)
(sorry ik weet niet hoe ik je moet helpen).

UP!

.

gebruik anders de mooncup :slightly_smiling_face:
http://www.mooncup.co.uk/

Maar ik denk dat primolut wat handiger is…

Over Primolut:
Een soort tijdelijke pil die je drie keer per dag moet slikken.
Je begint drie dagen voor je ongesteld moet worden, en stopt drie dagen voor de dag waarop je wèl ongesteld wilt worden.
Als je bijvoorbeeld 18 augustus ongesteld moet worden, begin je vandaag met slikken. Je slikt 'm dan bijvoorbeeld twee weken, tot de 29e, en wordt dan op 1 september ongesteld.
Dikkeuitleghier.
Als je een onregelmatige cyclus hebt, zou ik beginnen op de dag waarop je het op z’n vroegst zou worden.

Je moet even langs de huisarts, en dan haal je ze volgens mij bij de apotheek…
Maar dat laat ik mijn moeder altijd doen. XD

Aan je moeder vragen: Zeg dat je ongesteld moet worden op kamp, en dat onhandig is enzo… En dan: Ik heb dit en dit gelezen en het werkt heel goed en details blablala. Als jij dat echt wilt, mag het vast wel toch?

Ik heb iets met Lynestrol ofzo gekregen, Primolut is een van de vele pilletjes ervoor (; ik moest de mijne 2 weken van tevoren in nemen, handig als je onregelmatig bent.

Misschien moet je zeggen van; Mam, je weet toch dat ik ongesteld word op kamp, en dat vind ik echt heel vervelend en ik zie er enorm tegen op… Ik heb op internet gelezen over pilletjes waarmee je de ongesteldheid kunt uitstellen, het is geen anticonceptie dus daar doe ik het niet voor, en die slik ik dan totdat ik weer thuis ben en dan word ik weer ongesteld. Er zijn heel veel varianten van dus de huisarts kan er dan eentje aanraden, wil je misschien morgenochtend mee naar het spreekuur?

Niet vergeten dat je moeder ook een vrouw is en dus hetzelfde meemaakt :stuck_out_tongue_winking_eye: ze zal het vast wel begrijpen, niks om bang voor te zijn!

Bedankt voor de lieve reacties meiden!
Ik denk dat ik maar al mijn moed bij elkaar ga verzamellen en dat van die laatste reactie zeggen. Ik hoop dat ze het begrijpt…
Over dit soort dingen ben ik altijd erg onzeker, en mijn moeder vind het zeilkamp probleem volgens mij best meevallen. Dat maakt me nog onzekerder…

Nou ja, ik zie wel. Xxx.

Er zouden toch wel meer meiden zijn die dan ook ongesteld zijn? :stuck_out_tongue:

ik ben ook op zeilkamp geweest, t was geweldig! maar ik was niet ongesteld, maar je zit sowieso niet de hele dag op de zeilboot, doe gewoon een nachtmaandverband + nachttampon in, en als je op een plek komt waar je dan blijft, ga dan gewoon naar de wc, ja wij moesten in de wilde natuur haha , maar daar kan je m gewoon makkelijk verwisselen.

Je moet echt die pilletjes bij de huisarts halen!
Ik ben aan het begin van de vakantie ook op zeilkamp geweest terwijl ik ongesteld was, je merkt er echt niets van!

dat had ik ook, maar een tampon kun je heel lang laten zitten en ik denk niet dat je 24/7 op de boot zit dus dat is denk ik niet zo’n probleem. en wat boeit het als mensen zien dat je tampons pakt?

up

Heb je het al gevraagd?