Help! Ongesteld op reisweek?!

Hoi,

Volgende week ga ik op reisweek naar rome. Twee weken geleden moest ik ongesteld worden maar ben het nu nog steeds niet (ben al vanaf het begin erg onregelmatig en dit is dus ook niet gek), maar nu ben ik bang dat ik net volgende week het wordt. Bestaan er middeltjes om ongesteldheid uit te stellen zonder dat je naar de huisarts moet? Ik wil namelijk niet aan de pil of iets anders waar je een recept nodig heb. Maar ik wil ook echt niet volgende week ongesteld zijn in die week, omdat ik me er erg op verhuig en dit niet wil laten verpesten doordat ik mij ziek voel en ook omdat we 24 uur in een bus moeten zitten en je dus niet makkelijk naar de toilet kan gaan om je maandverband te wisselen. Ook is het niet prettig omdat we bij mensen in huis komen voor die periode. Bestaan er van deze middeltjes die je bij de drogist kan halen of kan ik er echt niets aan doen (dan tips!?)? En heeft iemand van jullie miss tips waardoor je sneller ongesteld wordt (zodat ik het nog voor de week wordt) of uitstel?

Alsvast bedankt!
Xsanne

nee. je zou je er bij moeten neerleggen dat er een kans is dat je volgende week ongesteld word

Helaas kun je het niet stoppen, dit zou alleen kunnen met de pil, maar zelfs dat is niet mogelijk omdat je pas mag beginnen met het slikken van je pil de 1e dag na je menstruatie.
Er bestaan ook geen tips om te zorgen dat je in een keer magisch ongesteld bent.

.

Okee bedankt dan moet ik me er denk ik bij neerleggen:((

Hebben jullie miss tips hoe ik het best kan overleven (voel me namelijk altijd erg ziek etc.)… Ook in de bus is het niet fijn…

Je hebt wel speciale aleve feminax tegen de krampen van het ongesteld zijn. Misschien extra pijnstillers/diarreeremmers en misschien een kruik mee nemen :slightly_smiling_face:.

Voel je vooral niet ziek. Vaak als ik tijdens m’n ongesteldheid er echt aan ga denken etc, voel je het ook veel erger. Door meer te bewegen doet het minder pijn en denk je er ook minder aan. Ohja, en neem wat paracetamol mee etc. Volgens mij heb je speciale voor tijdens je ongesteldheid.

Je kan inderdaad Primolut gebruiken! Erg effectief

Primolut. Gewoon tegen de huisarts zeggen dat je precies vlak voor en in de studieweek ongesteld bent. Je moet 3 dagen voor je ongesteldheid beginnen met slikken en kunt het dan ongeveer 1,5 week uitstellen. Dus dat zou precies uitkomen.
Als je dat niet wil dan is er geen andere optie dan het gewoon ondergaan.

Dat klopt niet helemaal, van mijn huisarts mocht ik ook random beginnen omdat ik het uit wilde stellen.

Ibuprofen meenemen. Dat werkt als een tiet.

Oh echt? Tot nu toe moeten de alle mensen in mijn omgeving beginnen op de dag na de ongesteldheid i.v.m betrouwbaarheid oid. Maar het zou goed kunnen wat je zegt!

heeft vooral te maken met de kans op doorbraakbloedingen ook. Als je random begint is de kans op doorbraakbloedingen veel groter.
Voor de TS dus niet echt handig.

Ja precies gewoon naar de huisarts ik ben ook vet onregelmatig en mocht dat ook gewoon gebruiken ook al wist ik niet zeker of ik wel ongesteld zou worden voor de week dat ik op vakantie ging een aantal jaar geleden.

Bedankt voor al jullie reactie! Gister had ik een afspraak gemaakt bij de HA wordt ik 's ochtends ongesteld :frowning_face:
Nu dus sws ongesteld in rome :frowning_face:
Iemand nog tips om er toch nog een leuke week van te maken en ervoor te zorgen dat het minder erg is? de busreis lijkt me namelijk echt vreselijk…

Op een site las ik dat ibuprofen er voor zorgt dat je tot 25% minder bloed verliest dan wanneer je dit niet slikt. Wie weet of dit daadwerkelijk zo is? en wat zijn de bijwerkingen?

Ik heb ook wel eens geskied terwijl ik ongesteld was juist zitten lijkt me minder erg want dan gebeurt er niet zoveel. Maar ik kan begrijpen dat het kut is omdat je minder snel een wc tot je beschikking hebt. Ik zou gewoon genieten en eventueel een tampon en ook maandverband dragen als je daar veiliger bij voelt. En als je erg last hebt van krampen ibuprofen mee nemen.

Dat geloof ik niet, het bloed komt hoeveel zich heeft “opgespaard” dat wordt niet ineens minder door ibuprofen. Wel worden krampen enzo minder, ik gebruik zelf gewoon een aspirientje op de dag dat ik ongesteld ben geworden omdat ik nooit zo last heb van krampen maar mijn beste vriendin leeft op die dingen als ze ongesteld zover ik weet heeft het niet echt bijwerkingen.

Jaa mij leek het idd ook sterk alleen echt veel sites melden dit.

Wie weet of dit klopt of dat het een fabel is? Op elke site waar ik namelijk op kom wanneer ik bij google ibuprofen en menstruatie intypt komt dit naar voren…