Help: Onderzoeksvraag voor SPORT!

Hee, ik weet niet of jullie het vak BSM kennen maar het is n’ extra sportvak, met theorie. Hiervoor moet ik een groot onderzoek doen, met enquetes en onderzoek en zo. Moet natuurlijk wel een onderzoeksvraag hebben! Het moet met sport te maken hebben, dus bv. het verband tussen gezondheid en sport, maar dan 'n vraag waar je op door kunt gaan…
Ben niet zo origineel, dus, iemand ideeën?!
Help, please :slightly_smiling_face:

xxx

onderzoek of mensen het belangrijker vinden of ze veel caloriën verbranden, of dat ze de sport zelf belangrijker vinden.

sorry misschien slecht idee, maar ik denk probeer het maar. :grinning_face_with_smiling_eyes:

nee dank je das n goeie optie hoor, zal m aan m’n groepslid meedelen zodat het lijkt alsof ik nog moeite heb gedaan haha. gewoon de achterliggende gedachte bij sporten en zo. thankyou! heb meerdere ideeën nodig dus kom maar op :slight_smile: xx

Voelen mensen die sporten zich “gelukkiger”.
Dan kun je bijv. vragenlijsten afnemen bij mensen die veel sporten/ weinig/ niet sporten.

Of misschien iets met een vragenlijst voor en na het sporten, ook met gelukkiger voelen ofzo

of wat breder bijv. heeft sporten invloed op je gemoeds toestand, zoiets.

Haha oke ik studeer zelf psychologie, dus dat is nogal een psychologische onderzoeksvraag.