help ;o

hi,

Ik kwam er net dus ineens achter dat mijn kat een wondje heeft op zijn pootje.
Ik dacht, laat ik dat maar eens even bekijken. Nou ik schrok me rot. Ik bewoog z’n vel zegmaar, en het leek alsof ik zijn bot kon voelen. :astonished:
Ik durfde er meteen niet meer naar te kijken, daarna toch nog paar keer gedaan, en wat dingen er over gezocht. Ik heb mijn vader laten weten en die zei het zelfde, het is een stukje bot wat je ziet.
Het wondje is niet zo groot, denk bovenkant van je pink dat je hem ‘dicht kan doen, als een deksel’
maar toch weet ik me geen raad mee, of ik nou morgen naar de arts zou moeten gaan? Iemand enig idee? thanks. x

Koude kamillethee gebruiken om het te ontsmetten. Ik zou het even afwachten maar als het na een paar dagen niet weg/over is, toch even langs de dierenarts.

Morgen gewoon even de dierenarts bellen en desnoods langs gaan ja! Kan behoorlijk gaan ontsteken en omdat katten heel snel genezen wordt het alleen maar erger. Waarschijnlijk ergens blijven haken en dan moet het denk ik gehecht worden.
Heeft hij er veel pijn aan?

Ja pijn heeft hij zeker, hij blies net tegen mijn vader. Hij likt er continu aan en als je d’r aan zit gaat ie al kijken en in de gaten houden.

Mijn mams zegt morgen meteen naar de dierenarts gaan! Het kan zijn dat het enorm gaat ontsteken en dat kan heel snel gaan en dan loop je kans dat de poot geamputeerd moet worden en dat wil je denk ik niet haha. De dierenarts moet het schoonmaken en hechten!

Ja ik las ook al net zelf ontsmetten, maar dat doe ik liever niet haha. Wordt morgen misschien wel eventjes bellen ja, want ik wil niet dat zijn pootje wordt geamputeerd nee. Na wat ik voor de zomervakantie had meegemaakt wil ik niet nog iets ergs meemaken. Gelukkig zegt mama net ook dat ik morgen maar moet bellen en met mijn vader samen er heen moet gaan. ziet er in ieder geval best vies / apart uit.

Ja ik zou er zelf zo min mogelijk aanzitten/mee doen. Als het een schaafwondje is oké maar hiermee moet je heel voorzichtig zijn. Als het in het bot gaat zitten dan komt het ook in het bloed en ja dan naja dan kun je wel raden wat er gebeurd :’)
Katten kunnen leven met drie poten maarja ideaal is het natuurlijk niet. Fijn iig dat je er morgen meteen heen kan!

Succes morgen bij de dierenarts. Ik hoop dat er niks ernstigs ervan komt…

oh, en hem nu niet meer naar buiten laten! Dan kan die wegkruipen en dan moet je straks de hele buurt doorzoeken omdat hij dan écht niet komt.

moet eerst natuurlijk wel bellen, hopelijk kan ik meteen komen. Meestal heb je dat gezeik van, afspraak maken en dan pas na een paar dagen. Hopelijk meteen komen diezelfde dag.

Grote kans dat als je uitlegt hoe het eruit ziet en dat je bot ziet dat je meteen mag komen hoor! Daar zit spoed achter

Bij mijn dierenarts kan ik anders dezelfde dag nog en als het niet te ernstig is de dag erna. Denk dat ze hiervan ook de ernst wel zullen zien en als jij op het moment belt dat ze open gaan, zullen ze je vast wel ergens tussenplannen :slightly_smiling_face:

Vind het wel allemaal even schrikken zeg! Ik laat hem zeker niet naar buiten, zal dat straks nog een keer duidelijk aan mijn vader laten weten, want die kijk niet zo nauw. Hopelijk is het ook niet zo ernstig…
maar je weet maar nooit, het wondje is wel echt klein maarja… hope for the best, ithink.