Help, nieuwe studiekeuze??!

Hey meiden.

Ik zal het een beetje uitleggen. Ik heb 4 jaar VMBO op het Aoc- Oost
gedaan en dan gericht op Bloemschikken,daarna nog 2 jaar MBO.
Na deze jaren ben ik er dus langzaam achtergekomen dat mijn ‘droomberoep’ niks voor mij was.
Ik voelde me ook niet meer happy in mijn keuzes en in de bloemen, na lang nadenken ben ik er dan ook mee gestopt.
Oke gestopt en dan? Ik zal ooit een MBO diploma moeten halen en een nieuwe opleiding moeten kiezen.

Maar ik heb geen idee wat! Sommige mensen hebben echt een talent voor iets, zoals heel mooi
kunnen tekenen, of je bent heel erg creatief, goed met cijfertjes enz enz. Dan is de keuze misschien makkelijk.
Maar bijmezelf heb ik het idee dat ik heel veel dingen wel leuk vind maar niet genoeg om een studie voor te volgen.
En dat ik van alles wel een beetje heb ( om het zo maar te zeggen) maar
niet echt 1 geweldig grote hobby of talent heb om daar nu m’n beroep van te maken.
Dus ik zit alweer een paar maanden met een dilema, hoe kies ik nu een geschikte studie voor mijzelf?

Hoe heb jij gekozen, was het echt jouw passie,
jouw talent of vond je het wel grappig en ben je het gaan uitproberen?
Hoe kies je nou iets?

Liefs Michelle

Misschien dat je een tijdje stages kunt gaan lopen.

Bedenk dingen die je interessant vindt of wat je graag doet?
mode, schrijven, zorgen voor anderen, …?
Maak er een top 3 van bijvoorbeeld en probeer een aantal (snuffel)stages te vinden of doe ergens vrijwilligerswerk.
Hier kun je wel een jaar voor uittrekken om te ontdekken wat jij nu écht leuk vindt. Of zolang als je nodig hebt :slightly_smiling_face:

In ieder geval niet zomaar aan een studie beginnen, want daar wordt je ook niet gelukkig van als je dan er achter komt dat je het toch niet ziet zitten.
Succes :slightly_smiling_face: