HELP! niet voor mensen met een zwakke maag!

derde ooglid is een teken dat een kat ziek is toch? Heeft hij andere symtomen als tranende ogen?

[i]Bedoel je met dat witte dat laagje wat over het oog zit? Want als ze hun ogen een beetje dicht hebben zie dat vlies over hun ogen trekken, maar als ze hun ogen open hebben hoort het er niet te zitten nee.

Ik heb net ff gegoogled en ik zag op een forum dat je het goed schoon moet houden met lauw water (wel voorgekookt zodat het gedestilleerd is), kan ook een ontsteking zijn ofzo. Maar het kan ook niesziekte zijn.[/i]

dankje
ik ga nu even mailen, voor advies.
en als hun niks hebben dan zit ik wel met
een probleem…

Laat de foto aan je ouders zien dan! :stuck_out_tongue:

Je kan het beste even bellen naar de dierenarts, die denken graag met je mee!

Vaag verhaal, je moeder heeft toch wel een uitkering?

Mijn vriend zijn kat had iets in zijn oog en dat was van het zelfde weefsel als dat van jou kan, alleen dat bleek een tumor te zijn en dat moest eruit gesneden worden.

Er stond trouwens ook dat het 3e ooglid vaak zichtbaar is als je kat zich niet goed voelt.

Vind je het gek, de Duitse diergeneeskunde is veel slechter dan de Nederlandse. In Nederland moet je studeren (wetenschappelijk onderwijs) en in Duitsland moet je alleen hbo doen. En de kwaliteit van sommige Duitse dierenartsen is echt flut hoor.

het derde ooglid is zichtbaar,
het is rood en het jeukt (ze wrijft in haar ogen met dr poten)
en ze heeft traanogen.

hmm lastig,
ik zou de dierenarts bellen en vragen wat je het beste kan doen of het ernstig is enzo…
hopen dat het overgaat!

ja me moeder zit in de bijstand,
maar die houdt 2/3 deel in omdat
ik ook moet werken voor de ‘kost’

ik hoop het ook.
ik zou nog liever mijn leven willen geven voor mijn kat,
dan dat ie zo rond moet lopen.

btw er zijn best veel mensen die geen zwakke maag hebben (:
dankjulliewel, voor de meesten dan!

idd :confused:

Ik snap niet waarom je dieren neemt als je geen eens geld hebt om naar de dierenarts te gaan. Sorry hoor, maar dan kan ik echt niet tegen.

Hmm. Ik zou sowieso effe extra op haar letten. En in haar oor voelen of ze niet te warm aanvoelt → koorts. Effe kijken of ze wel goed eet en drink en of ze ook veel niest (kan ook niesziekte zijn)

Maar wat ik (toch van het internet, sorry) begreep, is dat je je meer zorgen moet maken als het derde ooglid bij beide ogen zichtbaar is, dat duidt vaak op ziekte. Terwijl het - als het om een oog gaat - vaker om een ontsteking gaat…

Edit: maar zéker effe naar de dierenarts bellen. Die kan je misschien al iets meer vertellen.

sorry maar waarom neem je dan huisdieren als je je geen behandelingen kunt veroorloven…
je laat zo’n beestje toch niet onnodig pijn lijden…

wij hadden het geld ook niet direct voor een operatie voor onze hond.
maar met leningen hier en daar moet het dan maar… je moet toch wat over hebben voor zo’n beest, anders moet je er niet aan beginnen

Maar ik bedoel van wat er op internet staat moet je letten op andere symtomen dus naast die traanogen en derde ooglid heeft ze nog andere symtomen?

Is er niet iemand op girlscene, die iets richting dierenarts iets word.
Misschien dat die je erover kan informeren. En misschien moet je dan wel iets kopen ofzo er tegen. Dat kost dat iig minder geld, dan naar de dierenarts gaan.

op internet gezocht ;

Vraag
Bij mijn poes Misty, die 3 jaar is, worden haar ogen zo vreemd. Het oogwit trekt over de oogbol tot op de helft van haar oog. Als ze na een dutje haar ogen open doet zie je bijna alleen maar wit. Blijft dit zo.
Groeten,
Irene

Ons antwoord
Dit is geen oogwit, maar het derde ooglid! Dit is een vlies dat katten nog wel, maar wij allang niet meer hebben (met de ontwikkeling verloren gegaan). Dit vlies geschermd het oog tegen invloeden van buitenaf. Je ziet het dus soms ervoor komen bij oogklachten. Maar ook bij (vreemd genoeg misschien) bij chronische darmklachten of worminfecties of als een dier afvalt. Kortom wil je zekerheid? Eerst naar de dierenarts, en in ieder geval ook ontwormen!

ze zeggen toch dierenarts, of ontwormen ofzo.
Maar heeft je kat hetzelfde als ze die “Irene” zegt?

of even hier kijken : http://forum.fok.nl/topic/1247767

Sorry maar als je een kat neemt, moet je ook de verantwoordelijkheid te nemen dat als hij of zij ziek wordt, hem of haar mee te nemen naar de dierenarts.
Ik bedoel neem dan geen kat of sla een keer dat extra lekkere broodje over.