HELP niet uitgenodigd

Hee ik vind het een beetje vervelend want een vriendin uit mn klas geeft een verjaardag. Met alle meisjes uit mn klas en uit andere klassen een paar meisjes. Die meisjes uit die andere klassen hebben een verkeerde indruk van mij en mogen me denk ik niet zo. Het probleem is dat iedereen is uitgenodigd behalve ik… Nu voel ik me best wel buitengesloten. We zijn niet super close ofzo maar ik ben even goed bevriend als andere meisjes uit mn klas met haar.
Ik heb aan haar gevraagd op een druk moment van ‘hee ik hoorde dat je een feestje gaf en iedereen uit de klas komt, hahahaha was je mij vergeten of wilde je niet dat ik kwam?’ Dus toen lachte ik het een beetje weg. Ze zei ooh sorry ik was je vergeten het is …(datum).
Maar nu gaat ze het een soort van vieren met een meisje uit die andere klas en ze zei ja ik moet het nog even aan haar vragen.
Het lijkt alsof ze me niet wilt uitnodigen door de andere meisjes. Want er is een whatsapp groep en ze heeft me daar niet in gedaan.
Wat moet ik nu doen??? Ik voel me heel erg buitengesloten… :bored:

Ik snap goed dat je je buitengesloten voelt, de situatie waarin je zit is ook niet makkelijk. Misschien kun je een keertje op een rustig moment als je met haar alleen bent vragen waarom je niet bent uitgenodigd en zeggen dat je het best wel vervelend vind, en dat als je niet mag komen ook de reden vragen.

^Ik heb een keer gehad dat iemand uit mijn klas al mijn vriendinnen uitnodigde en mij niet. Maar goed ik wilde er toen ook helemaal niet meer bij zijn, dus ik ben blij dat ik er nooit een probleem van heb gemaakt.

Als je dat meisje wel heel graag mag zou ik het inderdaad vragen, maar als je al weet dat er mensen komen die je niet mag is het misschien sowieso al geen leuke avond voor jou en 'zet je jezelf alleen maar voor schut als je er over begint?

In de klas hebben we wel een ‘groepje’. Daar zit ik ook in en ik kan het met iedereen goed vinden. Maar op school is er wel eens over me geroddeld daarom mogen die andere meisjes me niet echt zo. Maar als ik niet ga denk ook iedereen van huh ben jij niet uitgenodigd?? Dit vind ik een beetje akward…

Nou weet je als zij je er niet eens bij wil hebben aangezien ze je ‘vergeet’ uit te nodigen zou ik niet eens meer naar dat feest willen! Jij wel?

Dit. Hou de eer bij jezelf, en ga niet wanhopig smeken of je naar dat feestje mag. Ik vind het heel bijzonder dat je iemand vergeet uit te nodigen, en daarna toestemming moet vragen terwijl dat feestje net zo goed van haar is. Wat de reden ook is, het is behoorlijk kinderachtig allemaal. Ik snap dat dit voor jou niet leuk voelt, en je kunt het altijd nogmaals vragen. Maar zelf had ik na dit gezeur al bedankt.

Ik zou niet eens meer naar dat feestje willen.
En ik vind het altijd een beetje wanhopig om dan te gaan vragen om een uitnodiging.
Dus lekker laten zitten en die dag wat anders leuks gaan doen!

Ik zou me er inderdaad niet te druk om maken, ik heb wel eens hetzelfde gehad.
Jij weet wie je echte vrienden zijn en dat roddels over jou niet kloppen.
Zonde dat zij daar zo kinderachtig over doen.