Help! Niet aangetrokken tot vriend

Ik ben niet meer seksueel aangetrokken tot mijn vriend… Na 4 jaar kan dat best logisch zijn, maar ik heb nooit echt genoten van onze seks. In het begin toen alles nog spannend en nieuw was wel. Maar al gauw veranderde dat. Ik zie er tegen op als het alweer een tijd geleden is, en als we bezig zijn vind ik het vaak niet eens prettig. Hierdoor ben ik niet meer verliefd op hem. Begrijp me niet verkeerd, ik hou ontzettend van hem en hij is m’n steun en toeverlaat. Maar op deze manier meer een beste vriend dan liefdespartner.

Momenteel hebben we een pauze, op mijn verzoek. Hij is er kapot van. Ik weet niet hoe verder. We wonen samen, hebben het naar ons zin. Maar ik kom toch altijd terug op dit punt. Hij zou verder kunnen zonder of heel weinig seks. Maar ik weet niet of ik dat wil, en of dat wel gezond is… Laat staan alleen moeten te wonen. Hoe egoïstisch dat ook klinkt lijkt me dat echt heel wennen…

Iemand advies/tips/whatever?

Ik denk zelf dat het dan beter is om het uit te maken. Maar ik zit niet in de situatie en ken jullie relatie niet. Zie jij jezelf over 10 jaar nog met hem samen wonen? Kinderen? Weet niet of dat een wens is? Wil jij samen wonen met iemand die een goede vriend is of met iemand waar je verliefd op bent.

Misschien is het ook een vraag of je überhaupt wel hebt genoten van seks? Of dat het een ding is waar je zelf mee zit of dat het alleen in deze relatie mee zit?

Ik denk dat alleen wonen inderdaad anders zal zijn, maar dat je er snel aan gewend bent.

Maar op deze manier meer een beste vriend dan liefdespartner.

Je zegt het zelf eigelijk al meid. Helaas wordt dit hem niet ;(