Help needed! Mijn moeder vind me te dik.

Tekst verwijderd, ik heb weer het geluk dat mijn moeder is ingelicht over dit topic. :frowning_face:

Je moeder is gek, ga alsjeblieft niet afvallen want je gewicht is echt perfect!

Oke, ik las 1m60 en 50kg en ik las niet meer verder (doe ik hierna wel) omdat ik toch eerst even moet zeggen, ligt het aan mij of is dat ab-so-luut niet dik?

je hebt een gezond gewicht, heel normaal? waarom vindt ze je dik.
ah daar kan k echt boos om worden. je hebt een goed figuur

je bent 17 en 50 kilo en je moeder heeft het over dik!
je bent niet dik!
misschen is je moeder jaloers omdat jij miss. vormen hebt en zij niet!

Wat…? wilt ze van jou een anorexia patient maken ofzo… :pensive:

Dat is echt niet te dik … En helemaal als je nog 5 kilo gaat afvallen, dan ben je 45. 0__0 Als jij niet wilt afvallen en wat ook niet nodig is zou ik het tegen je moeder zeggen. Dat jijzelf je lichaam mooi vind en dat je het niet nodig vind. Baas over eigen lichaam. :wink:

Inderdaad, ga anders met haar naar zo’n dieeëtist(?) en dan laat je die vrouw\man je moeder maar even uitleggen dat jij niet dik bent.

dit is echt not done… je bent dus echt ab-so-luut niet dik! ik ben 1.60 en ben 55 kg! dus zwaarder + dat ik ook 3 jaar jonger ben ( en ik ben dus op goed gewicht, dus jij zeker!) ik zou hulp gaan zoeken, want je komt alleen maar in meer nare situaties! heel veel succes!

Dat was ik dus ook aan het denken!

check je bmi. Ik weet zeker dat als jij 5 kilo afvalt dat het niet meer een gezond bmi is. Dat kun je dan ook aan je ma laten zien.

Je bent absoluut niet dik, ik zou bitchy terug doen.

Ik weeg precies zoveel & ben precies zo oud. Apart zeg dat je als moeder zo denkt…

misschien moet je hulp vragen, want je moeder is niet gezond hoor!

Ik zou het niet weten :frowning_face: Ik moet wel zeggen dat ik 2 jaar geleden een eetstoornis heb gehad, waardoor ik enorm was afgevallen. Ze heeft natuurlijk dat hele traject met mij meegemaakt, wat totaal een jaar heeft geduurd. Ik ben nu helemaal gezond, maar zij is er volgens mij een beetje in blijven steken! Ze is zelf sindsdien ook wat afgevallen, waardoor ze nu ook wel erg mager is. Ik denk gewoon dat haar beeld een beetje (heel erg) verstoord is!

Wow, wat vind je vader/ broertjes/zusjes?

Wow, ik weet niet wat er mis is met je moeder maar volgens mij heeft zij hulp nodig…
Ik ben zelf ook 17, 1.61, en ik weeg 57 kilo ofzo. Daar zou ik op zich wel iets vanaf willen, maar het is wel nog gewoon een gezond gewicht, dus 50 kilo is dat helemaal! Dat is echt helemaal niet dik.
Misschien kun je via bijvoorbeeld de site van het voedingscentrum of voor mijn part via de dokter, als je moeder dat eerder gelooft, haar laten zien dat je gewicht gewoon prima is?
Misschien moet je er sowieso wel met een dokter over praten. Eet je moeder wel gewoon normaal?