Help needed! (de pil)

Helloo meiden,

Ik heb een week geleden de pil bij de dokter gevraagd (&gekregen), deze had de naam "Ethinylestradiol / Levonorgestrel 0,03/0,15 A ". Nu heb ik echter gister een migraineaanval gehad, en op de bijsluiter van de pil werd gezegd dat je onmiddelijk moet stoppen en je arts moet informeren als je een eerste migraine of vakere/ergere migraine krijgt… Nu heeft mijn moeder gister dus meteen de huisarts gebeld en gevraagd of er misschien een andere pil is, want ik ga morgen op vakantie en wil dus niet ongesteld worden. De doc heeft gezegd dat hij wel een pil heeft, (microgynon volgens mij), maar dat hiermee de kans op migraine niet weggenomen is.

Dussss… Vraag ik nu aan jullie, hebben jullie ook zoiets meegemaakt? En heb je dan door microgynon ook migraine gekregen of alleen door Eth/levo? Graag zsm antwoord, want ik heb dus alleen vandaag nog om me evt te bedenken (A).

xox

geen ervaring , sorry
hoop dat je geholpen wordt

Upje!!

Ik heb geen idee, sorry!
Ik zou wel die nieuwe pil aannemen, misschien is het daarmee wel over? maar er zijn toch wel meerdere soorten pillen die je kan krijgen?

Ja, er zijn meerdere soorten pillen, maar de samenstelling is allemaal “ongeveer” hetzelfde, volgens mij…

uuuuup…

Ik denk niet dat er hier veel zijn die dat ook hebben (gehad)…
Maar je kunt het toch uitproberen? Aangezien je niet ongesteld wil worden, zul je toch deze pil aan moeten nemen.

Ik zal het ook wel uitproberen denk ik, maar er zitten dus bepaalde risico’s aan… Want een hele dag met bárstende koppijn in Marokko, daar wordt ik denk ik ook niet blij van :’). Dus t wordt kiezen: óf met tampons mee, hopen dat de ongesteldheid niet of later komt, óf ik neem die pil aan, waarmee ik dus de kans loop dat ik een migraineaanval krijg, met de pil moet stoppen en alsnog ongesteld word :’).

This sucks.

Als je niet ongesteld wil worden, zou 'k niet aan de pil beginnen als 'k jou was.
Want de eerste maand dat je slikt, ben je 4 weken lang af en aan ongesteld.
En die migraine heb je bij elke pil, misschien kun je de prikpil proberen ofzo.

Succes drmee.

Ik ga t wel gewoon proberen, want ik ga morgen op vakantie. Iets anders zit er denk ik niet meer in.

Ik heb microgynon eerst gehad en nu heb ik die jij nu hebt gekregen van de dokter. Maar in het begin had ik ook flink last van hoofdpijn en misselijkheid, ik ben niet gestopt met de pil en ben hem blijven slikken… heb daar een weekje last van gehad in het begin en daarna niet meer. Volgens mij moet je lichaam eerst wennen aan de pil. Want ik heb nu(na 5 jaar, haha) nergens last van… ook niet meer gehad tussendoor.

Daarin geef ik je volkomen gelijk, maar hoofdpijn op zich is een ander verhaal dan migraine. Daarom staat ook op de bijsluiter dat je onmiddelijk moet stoppen.

Ik zou die nieuwe pil gewoon proberen. Dan maar één dagje minder en vervolgens tampons als je toch een aanval krijgt.

Je kunt hem beter gewoon proberen; er is altijd een kans dat deze wel werkt. Als je de pil niet probeert word je ongesteld en stel dat je een aanval krijgt, dan word je het ook.

Voor de meeste meisjes is het wel effe zoeken welke pil goed aanslaat en weinig/geen bijwerkingen geeft. Dus ik zou gewoon die nieuwe proberen, waarom zou je aan die ‘oude’ vasthouden terwijl je er last van hebt?

Ethinylestradiol / Levonorgestrel heb deze ook, maar heb er nooit last van gehad! Ik denk dat het aan ieder voor zich, jij reageert er anders op dan ander meisjes, ik zou het gewoon proberen! Altijd een kans dat deze wel werkt.

Je hebt ook n speciale vakantie pil , die kan je hale bij de dokter , stel je het uit, miss da je die kan proberen?

Dat heb je alleen als je ook inderdaad op de 1e dag van je menstruatie begint. Mijn huisarts had instructie gegeven om op de 5e dag na de 1e dag van m’n menstruatie te beginnen om dat te voorkomen.

Heb nou de Microgynon. Staat ook dat er kans is op een migraineaanval. Hoop toch zoooooooooooo van niet!