Help nagellak?

Altijd als ik nagellak opdoe, gaat het er heel snel weer af, of bladert het al weer af bij de randen van mn nagels. zelf dezelfde dag nog als dat ik het erop heb gedaan… tipstipstips? (:
x

Topcoat er over heen smeren. :slightly_smiling_face:

[i]beginnen met een basecoat
2 dunne laagjes kleur
topcoat erover

alle laagjes goed laten drogen tussendoor[/i]

Je kan van dat spul gebruiken, ik weet niet meer precies hoe het heet, iets van Stay-On Spray ofzo, het is bedoeld om je nagellak erop te laten zitten.
Je kan natuurlijk ook topcoat gebruiken, wat vanzelfsprekend is offcourse.

Dan moet je met een topcoat zeg maar zo er extra overheen lakken;
Dit is even de nagel en het grijze de topcoat xD

http://i51.tinypic.com/33zfhok.png

Snappie? :grinning:

oke thanks! ja ik heb geloof ik wel een topcoat maar gebruikte het nooit echt maar dat ga ik nu natuurlijk wel doen! (:

in een tijdschrift stond de tip dat je ervoor of erna (ik weet het niet meer :O) je nagels onder de koude kraan moest houden.

betere kwaliteit nagellak??

Jup basecoat dan 2 laagjes nagelak en dan een topcoat :wink:

Vind wel dat het altijd zo irritant veel werk is. Laagje voor laagje en dan nog wachten tussen elk laagje door. xD

kan ook aan je nagels liggen dat ze zwak zijn.
ik heb een keer mn nagels lang laten groeien en gewoon zoals altijd 2 lagen nagellak opgedaan.
2 dagen later was alles aan de onderlkant er vanaf gegaan.
en als ik gewoon korte nagels heb dan blijft het er iets van 4 dagen normaal opzitten zonder topcoat en basecoat.

ik heb nu ook topcoat gebruik op 3 nagels en het duurt echt verschrikkelijk lang om te drogen…

Een matte topcoat als basecoat gebruiken.
Ja dat klinkt gek maar werkt heel goed! Catrice en Esscence hebben er allebei een.

Tip : Koop van die dry drops of spray van essence! kost je 2,50 ofso en het zorgt ervoor dat je nagellak droogt zo droog ik ook altijd mn topcoat omdat t anders jaaaren duurt :slightly_smiling_face:

Matte topcoat chipt heel snel.

goede base en topcoat gebruiken en je tips nog een keer ‘sealen’ zoals op dat plaatje van Noukertt. en matte topcoat als basecoat is niet slim want mat chipt heeel snel en het is niet bestand tegen gele nagels en het bindt de nagellak lagen niet aan elkaar

Voordat je je nagellak opbrengt je nagels vetvrij maken met nagellakremover wil ook nog wel eens helpen.

Op dit soort momenten vraag ik me af waar die algemene topics goed voor zijn als iedereen toch maar doet waar hij/zij zin in heeft en nieuwe topics opent.

nieuwe topics openen is leuk haha en ik had een vraag en op deze manier krijg je meer vershillende tips dan wanneer je reageert bij een al bestaand topic waar je dan van 1 of 2 mensen tips krijgt… vandaar

Als je je nagels hebt gelakt, ze even onder koud stromend water houden.
Werkt heel goed bij mij :slightly_smiling_face:

en je nagels voordat je lak op doet even schoonmaken met aceton/nagellakremover.

dan moet je goede nagellak kopen, bijv: maybelline new york.
En er een of twee lagen top coat overheen doen.