help naaimachine

hallo,
ik heb gisteren een naaimachine gekregen: (type in google en dan top naaimachine mini en dan de eerste plaatje)
ik ben er nog niet zo goed in, is mijn eerste.
het probleem is nu dat het niet wilt werken, elke keer als ik wil naaien dan gaat of de draad er uit of hij gaat vast lopen( de draad gaat dan ergens vast zitten) ik weet niet wat ik verkeerd doe, kan iemand aub mij helpen,
alvast bedankt,
xx,

Als je draad eruit gaat verder doortrekken. heb je de spoel wel goed opgewonden en goed erin gezet?

dat weet ik niet,xD heb geen verstand er van, ik heb geen boekje er bij dus heb ik maar de plaatje op de dood gevolgd,

Je moet zowieso als je begint met naaien, even je draad naar achter houden, anders gaat hij er bij mij altijd uit

hmm anders moet je even google. over spoeletje naaimachine. want uitleggen is beetje moeilijk. en dan kan je kijken of het daar aan ligt

bedankt, ik zal even kijken^^

Kijk of de spanning van de draad normaal is.
Check ook even of de draad op het spoeltje netjes eromheen gespannen zit zegmaar. Hij kan ook ergens een beetje losjes of in de knoop zitten (zonder dat je het ziet) en dat kan ook probleempjes veroorzaken.