Hoii!
Mn mobiel is zojuist helaas in de wc gevallen, heb snel gehandeld en hij was er binnen 3/4 seconden wel weer uit. Hij zat wel in een hoesje maarja… Heb toen de batterij er uit gehaald en vervolgens aangezet, toen deed hij het gewoon en k heb er zelfs nog een mailtje mee verstuurd. Heb hem toen weer vergrendeld en toen ik enkele minuten later hem weer wou ontgrendelen, werkte dat niet meer… Heb hem toen uit elkaar gehaald en in de rijst gelegd.
Is het waar dat er waarschijnlijk een kortsluiting is ontstaan? Zoja, hoe kan je dat herkennen?
En hoelang moet hij in de rijst liggen?
Hij was trouwens niet extreem nat maar, ook van de binnenkant, toch behoorlijk nat ;c
xx
Wat je eigenlijk had moeten doen, is gelijk uitzetten en in de rijst leggen. Want inderdaad,het kan voor kortsluiting zorgen en ik denk dat dat ook is gebeurd nu. Als ik jou was zal ik hem echt een flinke tijd in de rijst laten liggen in de hoop dat hij het nog gaat doen.
weer iets nieuws geleerd, natte mobiel in de rijst?
Je had je telefoon eerst uitgebreid moeten laten drogen voor je die weer aan deed. En dan bedoel ik zo’n 2 uur ofzo, minstens. Misschien wel veel langer als het echt heel nat was. 2 uur is meestal als er drinken over heen gaat.
Met een beetje geluk is het te verhelpen als hij helemaal droog is.
Rijst “trekt” het water er uit! Goed lang laten liggen, en hopen dat je het niet verpest hebt.
Hmm ik hoop het!
Jaa ik las later overal dat ik hem beter eerst een lange tijd had kunnen drogen maarja
@ Amare
blijkt goed vocht op te nemen
Waarom deed je hem niet meteen in de rijst… Grote kans op kortsluiting ja.
ooh haha, zo’n kluns die ik ben is dat wel handig even te weten haha
Ja, inderdaad: NOOIT aanzetten! Zolang er iets nat is en je zet hem aan, heb je dikke kans dat je hem verpest, terwijl water gewoon verdampt en je hem daarna waarschijnlijk kan gebruiken. Volgende keer dus zsm uit elkaar halen en een week in een bak met rijst leggen.
Tja pas nadat ik hem opnieuw had aangezet etc. las ik op internet dat je hem meteen uit elkaar moest halen, in de rijst leggen etc.
Vandaar dat ik hem niet meteen in de rijst legde
Waarom keek je niet eerst op internet lol.
@ Kolderkat
Tja mn eerste reflex was, DOET IE HET NOG?
@ Cupcakeloves
Hij zat in mn broekzak, en gleed daar uit ;c
is me echt al vaker gebeurd hij zit dan in mijn broekzak en dan valt ie er nog wel eens uit haha
Ik moest even denken aan die reclame xD… tja shit happens
mijne is een keer een half uur in de wasmachine geweest. heb hem toen helemaal uit elkaar gehaald en wel een week op de kachel laten drogen, daarna deed hij het weer
hij doet het weer!
alleen ziet het beeldscherm er niet uit als ie uit is…
oranje met zwarte stippen erop en wat zwarte vlekken
als het scherm aan is zie je dat ook maar dan valt het minder op
en het scherm kloot gewoon af en toe ):