Help, mn whatsappnummer doet t niet meer!

Heee,

Ik heb een heel groot probleem:
Mijn whatsapp doet het niet meer. Ik moest na een update mn whatsappnummer verifiëren. Alleen, kan ik dat niet, omdat mijn huidige mobiele nummer niet overeen komt met mijn whatsappnummer. Dit komt omdat ik een paar keer van nummer ben gewisseld en dit om een of andere reden nooit mee veranderd is. Nu ben ik dus blijkbaar uit alle groepswhatsappen verwijdert en kan niemand me meer appen.

Het irritante is ook dan ik gesprekken had met mensen die ik iet heel vaak spreek, dus dan wil ik ook niet als ik een nieuw nummer heb zeggen “hoi, dit is mn nieuwe nummer”. Maar anderzijds zij kunnen me dan nooit meer appen, als ik dus een nieuw whatsappaccount/nummer krijg. Sommige whatsappgroepen zijn ook al weken stil en misschien komt er ooit weer een opleving maar dan zit ik er niet meer bij, dus ga ik ook niet vragen of ze me weer kunnen toevoegen.

Wat ik dus wil is dat mn oude nummer waar iedereen me op whatsappt weer werkt op mn whatsapp. Dus dat iemand mij appt en het ook lukt, want iedereen appt me op dat oude nummer.

Je denkt vast, wat onhandig, dat mn mobiele nummer waar ik op gebeld wordt anders is dan mn whatsapp nummer? Is ook zo, maar vind het wel fijn dat niet iedereen me zomaar kan bellen. Wil alleen dat mn vriendinnen en mn ouders dat kunnen, dus niet vage kennissen/ klasgenoten/ nummers van jongens etc.

Wat kan ik doen? Heeft iemand dit een keer eerder gehad?
Er zijn een paar opties, maar ik weet niet of dit werkt:

1. mijn oude simkaart van dat oude whatsapp nummer zoeken en zo toch proberen te verifieren, grote kans dat t mislukt en dan moet ik weer geld op die kaart zetten, omdat het een soort smsje is.’
  2. de app verwijderen en opnieuw downloaden, grote kans dat mn whatsapp het doet op mn huidige nummer en niet mn oude, terwijl ik het juist op mn oude wil. Kost whatsapp in androidversie eigenlijk geld? Daar was toch iets mee?
  3. …?

Wie helpt me uit de brand!

Misschien opnieuw downloaden?

Nieuwe simkaart halen met nummerbehoud.
Daarna je mobiel weer resetten, opnieuw instellen enz.
Vervolgens whatsapp weer downloaden en opnieuw proberen.
Goodluck ! :hugs: