Help! mn vriendin snijdt zich,,

haai, ik had tegen een vriendin gezegt dat ik me had gesneden. 10 dagen later ofzo, net dus … probeert ze het zelf uit. ik voel me super schuldig en heb me daarom nog eens gesneden. ik wil nu dat ze stopt, en ik wil zelf ook stoppen… maar het is zo moeilijk. hoe kan ik haar zeggen dat ze het echt niet moet doen? alvast bedankt!

Je kan haar niet ‘‘laten’’ stoppen, het initiatief moet uit haarzelf komen.

ik weet het, maar als iedereen het om me heen gaat doen is het voor mezelf ook zoveel moeilijker om te stoppen. ik word echt gek van iedereen! het lijkt wel of al mn vriendinnen aan het flippen zijn…

Zeg dat tegen ze.

Ga samen stoppen? Je hebt dan steun aan elkaar en kunnen elkaar erop wijzen.

Noh, dan ga je elkaar juist alleen maar opfokken.

Kom even hierheen, het automutilatie topic. Daar zijn genoeg ‘lotgenoten’, zij zullen je misschien kunnen helpen. Sterkte!
http://forum.girlscene.nl…tie/list_messages/80191/0

hoe oud zijn jullie? klinkt precies als de ‘jonge tiener depressie’ waar bijna iedereen doorgaat

ik zou zeggen, stop eerst zelf.
kijk dan hoever je haar kan helpen.

Indd.

Ga eerst zelf stoppen. Want hoe kan een alcholist iemand die ook een alcholist is van de drank afhelpen?

Je kan zeggen dan wat je wilt. Maar de mensen die ik ken die het doen doen het omdat ze problemen hebben, en dit hun uitweg is. Als ik jou was zou ik eens een open gesprek houden. Wel over problemen, desnoods uitjanken etc. Hoeft niet in een keer allenmaal.

En zoals gezegt werd er is hier toevallig een heel groot topic over. Waar je misschien hulp kan vragen aan mensen die misschien het zelfde door gaan als jou.

Succes!