Help m'n vriend

Hooii, ik wil heel graag jullie advies over het volgende;

Mijn beste vriend heeft me net verteld dat hij het thuis moeilijk heeft want z’n moeder is ontslagen, daardoor moet z’n vader heel erg overwerken en is z’n vader alleen maar chagerijnig en komt hij savonds dronken thuis… Z’n vader heeft ook al eens een glas naar hem gegooid waardoor hij allemaal schrammen op z’n handen heeft.

Ik maak me hier echt zorgen om en heb al tegen hem gezegd dat ik er altijd voor hem zou zijn en als hij even niet naar huis wil, hij bij mij mag komen enzo.

Wat kan ik nog meer doen zodat dit stopt?:cold_sweat:

Ik zit ook in een situatie waarin ik het moeilijk heb en mijn vriend steunt me gewoon door er voor me te zijn wanneer ik hem nodig heb en door met me te praten over de dingen. Ik vind het zelf lastig om te praten dus hij pusht me daar soms een beetje in. Belangrijkste is openstaan voor alles wat hij je verteld en niet oordelen (ga er van uit dat je dat wel doet) en gewoon er voor hem zijn. Met hem praten, bij hem zijn en hem affectie geven… knuffelen kussen enz. Op die manier heeft hij echt steun aan je denk ik.

Ook moeilijk voor jou. Misschien ook goed als jij het met een vertrouwenspersoon deelt. Succes en sterkte ermee, komt vast goed xxx