Help! m'n Tarugs piercing.

Ik heb vanmiddag mn Targus piercing gezet en man… man… man… ik stress vreselijk.

Het bloed nu na het wassen erger dan bij 't prikken! Ik ben echt bang dat het bloed hard word, waardoor mn piercing vast komt te zitten en gaat ontsteken!

[b]Dus dames met een tarugs piercing, ik heb een aantal vraagjes.

1 : Ik mag niet, op mn zij, waar dat oor zit, slapen, hadden jullie dat ook? Hebben jullie dat ook écht niet gedaan, of stiekem wel.
2 : Ik draai namelijk in mn slaap, kan dat een probleem zijn?
3 : Bloedde het ook bij jullie. Hoe lang duurde dat. Hoe ben jij daarmee omgegaan?
4 : Ik moet het wassen, hoe doen/ deden jullie dat het handigst?
5 : Na hoe lang stopte het met bloedden?
6 : Nog overige informatie voor me? ik schijt in mn broek dat 't ontsteekt!

Danke.[/b]

uh, je bedoeld tragus piercing? Ik heb er geen maar heb wel andere oorpiercings gehad, draaien in je slaap kan je niet helpen dus dat kán geen probleem zijn… Het wassen & schoonmaken deed ik onder de douche.

1. Euhm, ik had geen “slaap-regels”
  2. Gewoon rustig gaan slapen dus & niet piekeren.
  3. Bij mij bloedde het geloof ik een beetje, maar bloed is goed!
  4. Ik gebruikte gewoon sterilon, omdat ik dat beter vond.
  5. Binnen een paar uurtjes, laat het gewoon rusten!
  6. Als het goed is ontsteekt het niet zomaar! Gewoon niet teveel eraan plukken en doen, gewoon 2 keer per dag schoonmaken en dan aan het knopje draaien!

Succes!

Tragus.
Heeft je piercer niet vertelt hoe je het schoon moet houden?
Dat zou best raar zijn.
Anders kun je het alsnog vragen.
Mij lijkt gewoon spoelen met water (niet met zoiets als sterilon want dat dood ook goede bacteriën)
Of met een zoutoplossing.
Dat werkt voor veel piercings maar ik weet niet of het ook zo bij een tragus is.
Je kan het het beste nog fv navragen bij je piercer.

(Ik heb het in de tijd gehad dat het nog geschoten werd en dat bloedde niet en toen moest je het nog wel schoon maken met sterilon)

1 : Ik mag niet, op mn zij, waar dat oor zit, slapen, hadden jullie dat ook? Hebben jullie dat ook écht niet gedaan, of stiekem wel.
Ik heb geen dingen te horen gekregen over wel of niet op dat oor slapen, heb het gewoon niet gedaan omdat het pijn deed.
2 : Ik draai namelijk in mn slaap, kan dat een probleem zijn?
Nee, dat hou je niet tegen.
3 : Bloedde het ook bij jullie. Hoe lang duurde dat. Hoe ben jij daarmee omgegaan?
Het bloedde wel een beetje, maar niet heel erg.
4 : Ik moet het wassen, hoe doen/ deden jullie dat het handigst?
Een watje pakken, daar dettolzeep met een heel klein beetje water op opschuimen, wattenstaafje pakken, die in de zeep doen en daarmee over en rondom je piercing gaan. Daarna een watje pakken en die nat maken en dan je piercing schoonvegen.
5 : Na hoe lang stopte het met bloedden?
No idea, bloedde niet echt erg.
6 : Nog overige informatie voor me? ik schijt in mn broek dat 't ontsteekt!
Ik zal je eerlijk zeggen, ik heb m’n tragus 3 dagen goed schoongemaakt en daarna heb ik het een beetje verspreid over de week met sterilon gedaan. Nooit problemen ermee gehad.
Ik heb nu een piercing wat hoger in m’n oor en die maakte ik ook de eerste week alleen schoon met dettol, nu doe ik het om de dag ofzo met sterilon.

Je moet niet zo bang zijn, als je alle instructies opvolgt die de piercer je gegeven heeft kan er niks mis gaan.

En stel nou je 't bloed word hard, waardoor je piercing helemaal vast komt te zitten en niet meer bewegen kan?

Nat maken, met bijv. sterilon en dan net zo lang draaien tot hij wel los komt.

douche

en als je het elke x nat houd komt er nooit nieuwe huid en geneest het nooit

Het moet toch genezen? Juist als je beweegt komen er allerlei bacteriën in en ben je nog verder van huis.
Korstjes worden wel zacht als je onder de douche gaat.

ik mocht er ook niet op slapen maar ik deed het wel. Ik had een knopje, en er kwam een hele bult onder. Toen ik het niet meer deed werd het wel minder maar het ging niet weg. Toen liet ik er een ringetje in doen, en toen ging het weg. Kon het toen ook veel beter schoonhouden enzo, en het deed veel minder zeer!

Ik heb nu 5 jaar een tragus en de eerste 3 jaar is hij CONSTANT ontstoken geweest… Na drie jaar dacht ik dat het misschien verstandig was om een ander soort materiaal erin te doen en dat hielp. Ik kon blijkbaar niet tegen het ringetje wat ik er had in gekregen…

Je moet gewoon met warm water spoelen dat alles losgaat en met sterilon en van die neutrale zeep enzo…