help! miss verhuizen naar dubai!

Als 1 jaar te kort is om ergens te wennen, hoe komt het dan dat er zoveel studenten ‘een jaar naar het buitenland’ gaan, gewoon om te wennen? En er zijn ook middelbare scholieren die dat doen. Ik denk dat na al die jaren wel is bewezen dat 1 jaar wel effectief kan zijn.
Als je er langer blijft, dan ga je de mensen daar missen, terwijl het nou niet bepaald een gebied is waar je even voor een paar euro naar op en neer vliegt (en anders is al dat extra geld dat haar vader gaat verdienen op aan vliegreizen).

Maargoed, ik zou het echt heel vet vinden.

Doen! Een jaartje is zo voorbij, als je je vriendinnen gewoon vaak belt/skype enz.
En ooooomygod DUBAI hoe awesome is dat? Lijkt mij echt een superleuke ervaring.

ik zou het doen! een jaar is sneller om dan je denkt hoor :slightly_smiling_face:

Ik zou zeker weten doen!
het is maar voor een jaar…
als het nou voor altijd was, niet…
maar het is toch een hele leuke ervaring!
En met vriendinnen hou je sowieso nog wel contact.
En ik denk ook dat je d’r in de vakantie’s wel naar nederland gaat.
Aangezien je familie hier ook woont… (denk ik)

Ja dat is toch niet te vergelijken of wel? Die studenten gaan daar heen omdat ze het zelf willen. Ze willen er super graag heen en kijken daar al jaren naar uit. Ze doen het voor zichzelf.
Ze wil niet super graag naar dubai (anders had ze wel gelijk ja gezegd), Ze gaat daar niet heen voor haarzelf, maar voor haar pa. Zie je het overduidelijke verschil? Als je daar langer zit, ga je de mensen juist minder missen omdat je al ‘vervangende’ mensen hebt. Je mist ze juist de eerste twee jaar het meest.

ik vind het juist lief dat ze de keuze van jou laten afhangen!
persoonlijk zal ik het niet doen omdat ik daar veels te schijterig voor ben dat ik 't dan daar niet naar mijn zin ga krijgen en ik na een jaar er helemaal weer uit ben op school en dan natuurlijk niet meer met mijn vriendinnen in de klas zal zitten xD
maar wanneer jij 't wel zal durven zal ik het voor jou heel leuk vinden wanneer je zal gaan. een jaartje is idd zo weer voorbij, maar het is wel iets waar je de rest van je leven op terug kan kijken en kan zeggen: zo dat heb ik toch maar mooi wel weer gedaan!
wanneer is het de bedoeling dat je weg gaat?

echt heeel erg bedankt voor al jullie reacties!

maar ik ben er al eerder geweest,
maar dan gewoon als vakantie.

ik zal eens kijken wat je er allemaal kan doen;

maar mn leven hier is ook niet echt heel bijzonder ofzo;
mijn dag; supervroeg opstaan-3kwartier fietsen-school-huiswerk.

niet erg bijzonder;

dus het lijkt me wel cool om eens iets anders te proberen…

Vakantie daar is leuk, maar wonen? nee, zal ik niet doen.
Ik zou sowieso niet gaan omdat ik mijn familie en vrienden echt té erg ga missen!
maaargoed, zoek er wat over op en dan zou ik beslissen en praat erover met je ouders !
succes!

waarschijnlijk volgend schooljaar,
dus ik zou nog wel heel veel tijd door kunnen brengen met mn vriendinnen in de zomervakantie!

dan zou ik het wel doen!
Weer eens iets anders en het is ‘maar’ een jaar, dusjaa!
laaat wel weten wat je kiest he!

Want, in elk leerjaar zit je van wel schoolniveau?
en ook ivm opleiding!
is daar al naar gekeken? zo ja, ben benieuwt wat!

ik zou het wel doen, het is echt een kans.
Ik heb vriendinnen die alleen naar het buitenland zijn gegaan en nu willen ze weer!
gewoon proberen, je wend vast wel. En misschien kan je anders weer terug naar nederland, familie of vriendinnen waar je tijdje terecht kan?
Denk er anders over na voor je zelf, en niet met het idee van je vaders werk erachter. Als iemand je een jaar aan zou bieden in dubai met je ouders, zou je het doen ofniet?
Vergeet ook niet dat je daar nieuwe vrienden krijgt :wink: En je vrienden in nederland zijn tegewordig met hyves enzo zo makkelijk te contacten.

ik zit nog maar in de eerste.:blush:
& ik doe vwo tto;

dus het is idd wel goed voor mn engels,
&ik kan in de derde gewoon weer verder gaan met mn vwo,
als ik in dubai niveau A doe.

o my godddddddd.
die mensen die daar wonen vinden het allemaal dood normaal en willen volgensmij juist in amsterdam wonen ofzo haha.
je raakt zo gewend aan die plek, als je er maar open voor staat.
ik zou meteen ja zeggen, hoe bang ik zou zijn voor de dingen die me tegen zouden vallen en het missen van alles en iedereen.
maar zo’n kans is geweldig! als het jullie niet bevalt kan het vast terug gedraaid worden.
wel lief dat je ouders zoveel rekening met je houden.
maarja, ik zou het zooooooo gaaf vinden he, wedde dat je er nie tvoor altijd gaat wonen of wel?
maarja, ik zou wel ja zeggen hoe erg het misschien ook voor je is! je weetniet hoe het is daar? je moet het toch gewoon uitproberen om te zeggen hoe vreselijk of juist leuk het is?

wat zin de voordelen en de nadelen zet het eens op een rijtje voor jezelf en ga er goed met je ouders en vriendinnen over hebben.

mm, als je gewoon verder kan leren in Dubai is het geen probleem lijkt me!
wel enorm spannend lijkt me, toch moet je ook zo denken.
Jij hebt ook familie in nederland, dus de kans is groot dat je ook soms naar nederland komt, door het jaar heen dus dat is ook weer een kans om vriendinnen te zien! Plus je kan in vakanties naar Nederland komen! Mocht daar de tijd en het geld voor zijn natuurlijk.

WAUW IK ZOU METEEN GAAN! IK WIL AL HEEL LANG NAAR DUBAI WAAAUWWWW

hm misschien ben ik de enige,
maar mij lijkt het eigenlijk niet zo erg om te emigreren :’)

ik zou echt gaan!
dubai lijkt me zo mooi, en de ervaring… het geld xD en het is maar voor een jaartje toch? ik zou er niet eens over twijfelen hah.

gevonden op een site, :relieved:

- Voor winkelliefhebbers zijn er volop shopping malls waar ze los kunnen gaan. Vrijwel alle grote merken hebben hier minimaal één filiaal.<3333

• Het Burj Al Arab hotel is niet alleen bepalend voor het gezicht van Dubai, ook van binnen glittert de weelde je tegemoet. Neem hier zeker een kijkje (tegen betaling).
  • 's Avonds kun je een rondvaart maken op een dhow, dat zijn traditionele boten die tegenwoordig nog steeds in gebruik zijn. De meeste rondvaarten zijn inclusief een diner.
  • De golfbaan van Dubai (Dubai Creek Golf) is één van de mooiste ter wereld
  • Skiën in de woestijn? In Dubai kan het. Bij de Mall of the Emirates bevindt zich de hoogste indoor skibaan ter wereld.
  • Voor zwemliefhebbers is er het Wild Wadi Waterpark, gelegen bij het Burj Al Arab hotel.
  • Dubai telt een aantal megabioscopen, gelegen in winkelcentra. Amerikaanse films worden in het Engels vertoond (met Arabische ondertitels) en uiteraard kun je ook hier je bak popcorn erbij nemen.
    - Loop eens overdag langs de creek (Baniyas Road zijde) en aanschouw de bedrijvigheid op en langs de kade
  • Op de goud soek (gold souq) straalt het goud je tegemoet. De verkoop van goud is hier aan strenge regels verbonden en de prijs is vrij laag.
  • Binnenkort opent Dubai Land haar deuren in Dubai. Dit mega themapark moet zoals gebruikelijk in Dubai alles gaan overtreffen
  • Vanuit Dubai worden er diverse tochten georganiseerd: jeepsafari’s, kameeltochten, ballonvaarten, duinskitochten, kampeertochten en helicoptervluchten
  • De Dubai Zoo is een vrij kleine dierentuin maar zeker leuk om eens met de kinderen te bezoeken
    - Dubai lijkt op sommige plekken wel één grote bouwput. Ga zeker eens een kijkje nemen op plekken waar de nieuwste megaprojecten gerealiseerd worden.

Wat een enorm leuke kans voor je! Ik zou het absoluut doen, al zou ik dan wel m’n vriendje meenemen :stuck_out_tongue:.