Lieve meiden,
Ik heb al sinds mijn 15e een vriend met wie ik nou 2,5 jaar een relatie heb. Ik ben op het moment 18 en ik sta op het punt om naar de universiteit te gaan in een nieuwe stad.
Ik heb in het verleden al meerdere keren getwijfeld over onze relatie. Bij het uitgaan vind ik het altijd heerlijk om met andere jongens te flirten. Omdat ik vriend heb ben ik natuurlijk nooit verder gegaan dan dat, maar ik vroeg me wel altijd af hoe dat zou zijn. Heb nog nooit een andere jongen dan mijn vriend gehad (ook niet met zoenen). Soms heb ik op het punt gestaan om het uit te maken, puur omdat ik meer wil proeven van het leven. Als ik hem dan echter weer zag, voelde ik me weer heerlijk verliefd op hem en hoefde ik geen ander.
Nu heb ik laatst mijn intro gehad, en ik ga binnenkort op kamers. Met de introweek heb ik heel erg veel leuke nieuwe mensen leren kennen en ik verlangde weer heel erg naar gewoon lekker vrijgezel zijn. Ik heb mijn vriend echt geen seconde gemist. Ik ging er vanuit dat dit, zoals altijd, tijdelijk was. Nu kwam ik laatst weer bij mijn vriend voor het eerst in drie weken (ik ging eerst twee weken op vakantie en had direct daarna intro, vandaar dat ik hem zolang niet had gezien) en ik voelde… niks. Gewoon niks. Niet de behoefte om hem te zoenen. Voelde zo raar… van de een op de andere dag lijken de kriebels gewoon weg te zijn. Ik moest iedere handeling faken. Ik voel me zo verschrikkelijk schuldig hierover.
Ik zie hem morgen weer, en ik weet niet hoe ik dit moet aankaarten. Want ik wil het wel aankaarten. Ik kan hier niet mee rondlopen. Maar wat moet ik in godsnaam zeggen?
Ik weet eigenlijk niet zo goed wat ik met dit verhaal wil… lotgenoten? Advies? Tips? Ben nogal in de knoop met mezelf.
Liefs,