HELP! mini onderneming

Hallo, Wij moeten voor het volgende schooljaar een mini onderneming starten, maar zijn hier allang mee bezig. 7 juni moeten wij ons marketingsplan al inleveren! We hebben al een aantal ideen gehad zoals:

• Booschappenlijstjehouder ( we stonden er zelf niet zo achter)
  • groene(goed voor milieu) kantoor artikelen (niemand gaat het kopen)
  • Mobiele oplader voor onderweg (ze wouden niet met ons samenwerken en de inkoop was te duur)
  • Sporthanddoek (Het beste idee van nederland wil volgend jaar niet samenwerken met studenten)

Weten jullie misschien iets?? Want we moeten het 7 juni echt inleveren en de 28e is de herkansing, als we dan niks hebben moeten we van school af :frowning_face:

Zelf zijn we al druk aan het denken, maar er komen geen goede ideen in ons op!
Het hoeft niet beslist iets nieuws te zijn, als het maar goedkoop is en een beetje orgineel mag wel

alvast bedankt

Moet het ook echt worden uitgevoerd/gemaakt of is het iets fictiefs?

Geen usbstick. Iedereen neemt dat flutidee. Kijk op made-in-china of dealextreme voor leuke ideetjes.

Bedankt!
Het moet echt worden uitgevoerd, we moeten het verkopen en ook in spanje en noorwegen presenteren. of 2 andere buitenlandse landen.

Hmm oke, jammer. Ik dacht anders aan een wekkerradio die je s morgens wakker maakt met je favoriete liedje en je alle informatie geeft die je nodig hebt. (Of je nieuwe emails/smsjes hebt, wat je nog moet doen en wat voor weer het word) Maar dat is dan een beetje onmogelijk.

Ik ga nog even voor je nadenken of ik nog wat kan bedenken…

Het zou wel beter zijn geweest dat we dat alleen maar hoefden :stuck_out_tongue:, dat moesten we vorig jaar, toen hadden wij een make up doos die met een laser je make up op doet :stuck_out_tongue:!

Maar bedankt voor het meedenken!

Het is eigenlijk best moeilijk om iets leuks te bedenken, owja ik zit trouwens in een groepje van 4 met 3 jongens dus daar even rekening mee houden (A)

heeyheey,
ik heb ongeveer het zelfde als jou moeten doen in het derde jaar op de mavo, dit was een project waar wij aan mee konden doen. Door omstandigheden binnen school is het allen nooit gelukt om het uit te voeren maar dat doet er nu niet toe.
wij hebben alleen een bedrijfsnaam kunnen bedenken en zijn bezig geweest met het zoeken naar een product, we hebben de site vanhelden.nl gebruikt hiervoor.
hier staan opzich wel leuke producten op de site en hoe meer je inkoopt hoe lager je inkoopsprijs is.
wij hebben toen ook nog een proefpakketje opgestuurd gekregen om te kijken of we het product wel net zo leuk vonden in het echt dan hoe het er op de site uit zag.
ik hoop dat je hier wat aan hebt.
als je meer vragen hebt hoor ik het wel hihi.

-xxx-

Dankje dankje :grinning: ik zal er even op kijken!

Wat vinden jullie van deze?
http://www.vanhelden.nl/p…et/7193/badset-spiko.html

en dan verkopen voor ¤2,99 dat is wel een aantrekkelijke prijs toch?
misschien dan ook nog laten bedrukken? met een leuke tekst

Dat is wel grappig inderdaad! Maar of er veel animo voor zal zijn… Vind het wel zo’n standaard ie ts zoals al die dove pakketten weetjewel! Iemand die ik ken had boxers laten bedrukken met voetjes, alsof er iemand op had gelopen. Als dat dan boven een broek uit kwam bij een jongen zag het er heel grappig uit!

zelf heb ik nooit geweldige ideeën, dus succes dan maar :wink:

Dat is ook grappig :stuck_out_tongue: , maarja ik ben echt inspiratieloos en het moet maandag al af zijn! We moeten ook veel op markten staan, dus ik denk dat de mensen wel zoiets gaan kopen als het niet al te duur is.

ik vind het wel een leuk product!
als je er dan bijv. een leuke slogon ofzo op zet is het harstikke leuk.
mooi dat je wat gevonden hebt op de site.

xxxxxx

http://www.vanhelden.nl/p…et/1621/make-up-set.html#
is misschien ook leuk?

bij een make-up set heb je wel maar een kleine doelgroep… aangezien de mannen dan afvallen en je vrouwen hebt die geen make up dragen.

Pennen met een leuke opdruk?
Ik heb geen idee, sorry :stuck_out_tongue:

misschien heb je thuis iets waar je je vreselijk aan irriteert, en kun je daar een alternatief voor bedenken?

Jaa ik moet maar even goed nadenken! maar ik denk dat het dat badding wordt aangezien ik er nog een heel verslag van moet maken… en de andere uit mijn groepje vond het ook leuk. Dan denk ik dat we er een leuke tekst op zetten. Zodat het iets van ons zelf wordt.

Mijn moeder vind het altijd zo ontzettend irritant dat die kaartjes waar de maten op staan in kleding zo prikken in de rug. Sommige doen het wel en sommige niet. En als je ze eruit haalt is het altijd een heel gedoe. Want dan moet je al die naden losmaken (en hopen dat er geen gat in je nek komt). Misschien dat je hier wat op kunt verzinnen?

Een soort pleistertje wat je erover heen kan plakken ofzo? Zodat je niet perongeluk een gat in je nieuwe shirt knipt.

Wij moesten het toen juist doen met een product wat nog niet op de markt was. Maar uiteindelijk hebben we dit helemaal niet gedaan :’) Alleen een “idee”. Toen hadden we een achtergrond op je horloge plaatje uitgewerkt. Ipv zo’n saaie wijzerplaat.