Help, mijn vriendinnen willen afvallen!

Hey,

Ik weet niet of hier al een topic over is ofzoiets, maar ik heb jullie hulp nodig. Twee vriendinnen willen afvallen. Daardoor letten ze echt heel erg op de calorieën enzovoorts. Ze zijn beide 15 jaar oud, ongeveer 1.65 m groot, hebben een normaal gewicht en zijn gewoon slank. Ik weet dus ook niet hoe ze er bij komen om af te vallen. Één vriendin, ik noem haar even J, wou ongeveer twee maanden geleden elke week 1 kilo afvallen. Het is mijn vriendengroep gelukt het uit haar hoofd te praten, maar nu wilt ze deze maand 5 kilo afvallen. Voor zover ik weet weegt ze 55 kilo, maar wil ze 50 kilo wegen. Mijn andere vriendin, N, die wil een strakke buik voor de zomer. Oké, dat snap ik wel en N doet het ook niet zo overdreven ofzoiets. Helaas gaat J er wel helemaal in op en eet ze minder dan 1300 calorieën per dag en sport ze 5 keer in de week (hockey, paardrijden en hardlopen). Vandaag hebben we haar gewaarschuwd, maar ik voel me een beetje machteloos. Moet ik toekijken hoe J zich ongelukkig voelt en alleen maar naar het getal op de weegschaal kijkt of moet ik er wat van zeggen? :sob::muscle: Zo ja, ik heb geen flauw idee wat.
Als hier al een topic over staat, wil je dan de link doorsturen of anders advies geven?
alvast bedankt :bowing_man:

Romy

Dit is wel moeilijk ja. Als ik jou was zou ik haar proberen duidelijk te maken dat ze nu mooi en perfect is en dat ze niet moet afvallen. Als je merkt dat het te ver gaat kun je misschien met een ouder of leraar praten, die kunnen haar beter helpen dan jij denk ik. Succes!

Vervelend voor je! Ik zou haar eerst duidelijk proberen te maken dat ze absoluut niet hoeft af te vallen. En anders inderdaad tegen een leraar bijvoorbeeld zeggen. Maar ik zou wel uitkijken dat ze dat niet verkeerd opvat en dat ze vindt dat je je teveel met haar bemoeid. Succes!