Help! Mijn vriendin heeft Pro Ana!

Hooi,
Mijn vriendin vertelde me net dat ze Pro ana is!
En ik heb dr al een tijd niet gezien maar…
Ik heb haar voorzichtig proberen om te praten enzo…
Want ik wil echt niet dat ze zo erg word!
MIjn tante kan niet eens lachen zo zwak is ze,…
En ik wil niet dat mijn vriendin het zelfde word!
Sorry ik ben nog een beetje met stom heid geslagen maar heeft iemand tips?! :’(

Psycholoogje proberen te regelen denkik…

Pro betekend “voor” he.

Dus dan is ze voor het hebben van anorexia.
En anders HEEFT ze anorexia.

Ik weet eigenlijk niet wat je eraan kan doen.
Als je zegt “ga naar een psycholoog” dan zegt zij waarschijnlijk terug dat ze dat toch niet wil.

En wat jij zegt! Het wil niet zeggen dat ze het heeft, alleen dat ze er voor is. Maarja, dat is ook niet helemaal gezond.

Goed met haar praten misschien? Ik weet niet zoveel voor dit :flushed:

Ja nou ze kotst en van alles laxeermiddel enz… en ze houd een online dagbeok op een pro ana site!:expressionless:
Ik vind t allemaal heel eng…
Maar ik heb haar beloofd het niemand te vertellen en zou haar vertrouwen kunnen breken als ik dat wel doe!
En ik wil juist dat mij vertrouwen blijft!
ze is mn vriendin en misschien kan ik haar er dan een beetje uitpraten!
Maar haar ouders weten het dus mis kan k hun tippen… een plan bedenken want ze mag niet zo worden als mn tanten
:’(

Ga naar iemand toe die haar kan helpen.
Misschien gaat ze denken dat je niet vertrouwbaar bent.Maar je helpt hr tog ?
En later zal ze je wss dankbaar zijn :slightly_smiling_face:
Succes__…xx

Heel heftig! Pro Ana is toch zo’n site waarop een soort van afval-race bezig is? wie het meeste af kan vallen. Heel scary. Ik zou gewoon met haar praten. Het is helemaal niet goed wat ze doet. Zeg er ook bij dat als ze hulp nodig heeft of als ze iets kwijt wil, dat jij er altijd voor haar bent…

Ik denk niet dat met haar praten helpt. Ze luisterd waarschijnlijk toch niet naar je, of gaat je daarna helemaal negeren. Ik denk dat het het beste is dat je even eeen maand afwacht, en ziet of het verergerd, en dan mss eens gaat praten met haar ouders ofzo? Of laaat haar praten met je tante, dat ze kan zien wat voor effect het heeft op je lichaam.

Hmm kan je haar niet duidelijk maken wat ze er allemaal aan over houd als ze zo doorgaat?

Ik weet toevallig dat je met vaak braken, je tanden EN zelfs je slokdarm ernstig kan aantasten.

En dat ze als ze zo doorgaat, nooit met met jou van al die leuke dingen kan genieten, zoals chocola eten(wie vind dat nou niet lekker?)uitgaan, want op ten duur is haar lichaam te zwak voor al die dingen, en kan ze niet eens meer normaal eten.

Dus maak haar duidelijk dat je gewoon met haar vriendinnen bent en wil blijven, en niet op ten duur met een uitgemergeld lijk.

ik heb 1 vriendin met lichte soort van anorexia, al heel lang, sinds ze 12 is.
die gaat nu naar een vertrouwingspersoon op school (na 3 jaar pas!)
en het gaat echt supper nu met haar…

en ik heb 1 vriendin met boulimia , ze vertelde het me laatst en ik ben de enige die het weet, ik probeer alles om haar over te halen hulp te gaan zoeken.
doet ze neit, ik heb al door dat het eigenlijk tijdverdoening is. Ze komt op een gegeven moment zelf zover dt ze doorkrijgt dat ze echt hulp moet gaan zoeken, dus ik denk dat je haar gewoon moet steunen! en achter haar blijven staan dan komt ze er wel.

Ik denk ook niet dat praten helpt… Ga naar een vertrouwenspersoon en zeg het. Anders gelooft ze je toch niet en denk je dat je haar alleen maar dik wilt maken…

Wat wil je liever, een dode vriendin die je niet tot het uisterste hebt geholpen,
of een vriendin die je hebt geholpen door haar te ‘verklikken’?

Precies…

Ö een vriendin van mij ook maar die komt er heel openlijk voor uit en zoekt ook hulp

http://cafeguaguau.com/20…orexia-y-pro-mia-bulimia/

het filmpje wat er staat en de plaatjes x.x

Ja…nou ze geven elkaar tips om in een korte tijd zoveel mogelijk af te vallen… ik heb alles al gedaan wat je zegt , ze heeft mij dit als enige verteld haar ouders zijn er via geschiedenis van internet het ontdekt dus ze vertrouwt me wel erg maar als k begin over: nadelen ervan en andere dingen die beter zijn enz dan zegt ze: oké laat maar, hoe was je dag? ect.
wel ebdankt:)

ja k ga denk k wel naar haar ouders toe… maar mijn tante doet het nogsteeds dus ze zal haar waarschijnlijk helpen met afvallen…

Ja al gedaan,… maar ze gelooft t niet zelfs niet foto’s en alles…

mn vriendin is ook al heel lang bij een vertrouwenspersoon die ze niet alles aan verteld. ze houd het gewoon geheim… ze is ook heel depri egweest heeft opzich wel een moeilijke jeugd was verslaafd aan spelletjes ect. dus denk dat ze daardoor dit eheft gevonden…

i know ik ga een plan bedenken want idd lijkt me praten wel misschien een beetje te helpen maar het lost alles niet op… dus als ze op school is ga ik denk ik naar haar ouders…
dat we samen een plan bedenken…

Bedankt allemaal voor jullie steun en afvies:)
Helpt me echt :wink: :slightly_smiling_face: