help mijn vriend !

hoi!

Een hele goede vriend van mij voelt zich niet goed bij zijn ouders.
(Ze zijn gescheiden)
Bij z’n vader heeft hij altijd maar ruzie met zijn stiefmoeder.
En als hij bij z’n moeder is heeft hij het gevoel dat ze het niet leuk vindt dat hij er was , alle aandacht gaat dan ook naar zijn zus.

Hij wil gaan weglopen en ik heb gezegd dat hij dat echt niet moet doen, want zo komen er juist grotere problemen. Ook heb ik hem verteld dat hij misschien beter kan gaan praten met zijn moeder over wat hem dwars zit en of het ook echt zo is zoals hij denkt.

Heeft iemand andere tips ofso ?

xxx

Praten lijkt mij de beste oplossing.
Beetje stom als je wegloopt voor dat je überhaupt weet van je moeder of ze het niet leuk vindt dat hij er is. Lijkt me namelijk sterk dat ze dat niet leuk vindt.

Mijn ouders zijn ook gescheiden, en het is niet zozeer dat ik het niet kan vinden met mn moeder. Maar we ‘botsen’ heel veel en ik woon nu ook bij mijn opa en oma sinds 30januari. Misschien is dat een oplossing voor hem? Tijdelijk dan,w ant ik ga als het goed is naa de zomervakantie weer terug naar huis, en ik zie mn moeder wel gewoon :’)
En mn vader ook wel, maar hij is een beetje een persoon met een handleiding. En die handleiding heeft niemand nog ondekt, of uitgevonden hoe iemand met hem om moet gaan enzo. Dus dat werkt een dag al niet als ik daar even ben. dus tjaa…

Stel aaan je vriend voor of zn opa en oma een oplossing is?