Help, mijn vriend wordt agressief door Creatine en Afvallen!

Dag allemaal,

Hopelijk kan iemand mij helpen.

Een paar weken geleden besloten mijn vriend en ik te gaan afvallen, door middel van veel sporten en gezond eten, en alcohol te minderen. (volledig gezond dus)

nu ging het goed en hadden we allebei veel resultaat, alleen is mijn vriend doorgeslagen. Hij zit in in het leger en bij hem op de kamer gebruiken ze allemaal creatine. Nu is hij er ook aan begonnen 3 weken geleden, eerst vond ik echt niet erg. mijn broer heeft het ook gebruikt en idd je krijgt er mooie spieren van en als je het qua sporten bij houdt wordt het niet lelijk ofzo.

Alleen het probleem, hij begint nu heel agressief te worden, dit komt blijkbaar door de hoge cafeïne waarde die in creatine zit en dat in combinatie met andere stoffen. In de winkel zeiden ze nog dat hij er maar 2 per dag mocht in nemen, alleen nu doet die er 4 per dag, anders merkt die het niet volgens zich zelf.

Hij is zo door gedraaid qua sporten dat die van 8 uur 's avonds tot 2 uur snachts aan een stuk bezig is, en dan smorgens raar opkijken als die zich niet goed voelt.

Wanneer ik hem gewoon iets vraag of zeg dat die moet opletten raakt die meteen geiriteerd of flipt die uit, laatst toen zijn moeder vroeg of we op zijn (gehandicapte) broertje wouden passen (wat we normaal echt niet erg vinden om te doen, omdat we beide gewoon echt gek op dat kind zijn) flipt die helemaal uit tegen zn moeder, we stonden allemaal met een mond vol tanden van wat gebeurd hier nu.

Ook mocht die een tattoo laten zetten wat die al heel lang wou, samen wat uitgezocht wat hij ook echt wou, een band om de boven arm, nu wilt die opeens zn hele boven arm en schouder vol laten zetten?? en ook is die alleen maar bezig met zn lichaam qua in de zon liggen om bruin te worden en alles moet perfect zijn…

zo was die eerst dus echt totaal niet! eerst zei die altijd dat het hem niet uitmaakte hoe het er uit zag als innerlijk maar goed was, en hij vond dat ik me geen zorgen moest maken omdat die me mooi vond zoals die was. Ik durf nu nog amper iets te vragen tegen hem of iets te zeggen gewoon omdat ik bang ben dat die uitflipt.

Volgende week gaan we 11 dagen op vakantie naar turkije, hij mag de creatine niet mee nemen omdat dat daar als drugs beschouwd kan worden op vliegveld, ik ben nu echt bang dat die daar ontwenningsverschijnselen krijgt ofzo?

zijn er andere meiden die ervaring hebben met een vriend die alleen maar bezig is met spieren kweken en die misschien ook dat spul gebruiken?

ik ben echt ten einde raad :sob::muscle:

Aiai. Dat is niet goed hoor!
Je moet hem toch echt proberen te confronteren dat hij gewoon moet stoppen, of tenminste minderen! Je moet je echt op je gemak voelen bij je vriend.

Nou, het is dan niet mijn vriend, maar mijn broer is precies zo. Niet aan de creatine, maar wel met mega gezond eten, veel sporten en inderdaad ook bruin worden. Tot nu toe is het niet gelukt om hem op andere gedachten te brengen, want je kan hem niet ompraten.
Je moet vrees ik toch voorzichtig vertellen dat hij je intimideert enzo, en dat je een beetje bang bent voor zijn reacties als je iets zegt. Iets anders kan ik ook niet bedenken. In ieder geval niet kwaad worden, want ik weet uit ervaring dat ze dan gewelddadig worden.