help mijn vriend moet mij niet meer!

Hi girls,

Ik en mijn vriend zijn met ups & downs al 5à6 jaar samen, wonen ook al 1 jaar samen.
mijn vriend heeft een moeilijk karakter en is zéér wispelturig dit komt omdat hij adhd heeft en verslaafd is aan “roken” waarmee hij al meerdere malen proberen stoppen heeft. het feit dat hij zo wispelturig is, is soms echt zeer moeilijk voor mij om daar mee om te gaan.

Ik ben iemand die snel vergeet en vergeeft ben ook wel een tikkeltje naïf en ik haat ruzie met mensen ik kan er niet tegen als iemand kwaad is op mij. het foute aan mij is dat ik altiljd alles voor iedereen doe en mensen profiteren daar soms van.

Sinds maandag is het begonnen, elke keer ik thuis kwam van werk zei hij gewoon niets tegen mij. wanneer ik hem erover aansprak, was er niets aan de hand.
gisteren tussen het ruzieën door vertelde hij mij dat hij me beu is en mij niet meer graag ziet. wat voor mij een hele klap is want vorige week ging het wel weer goed.
dit hebben we wel al vaker meegemaakt en de volgende week deed hij dan gewoon weer lief alsof er niets aan de hand is.
maar wat als hij dit echt meent? wat als hij me echt niet meer graag ziet?

ik hou zoveel van hem, hij betekent zoveel voor mij en 't doet zo’n pijn dat het niet het omgekeerde is
dat denk ik toch?

jullie gaan wss wel zeggen, praat me hem? ik zou dolgraag praten maar dat kan hij niet!
ik ben zo bang om hem te verliezen? hoe kan ik hem terug voor mij winnen. heb echt al alles geprobeert.
heb zelf een brief geschreven met mijn gevoelens op, maar die is gewoon in de vuilbak beland.

als ik hem dan vraag wat ik verkeerd gedaan heb, is zijn antwoord het ligt niet aan jou.

hij heeft het niet makkelijk is deze week gestopt me “roken” zou het misschien daar aan kunnen liggen? dat hij zo doet tegen mij?
waarom sluit hij me dan buiten en laat hij me niet helpen of er voor hem zijn?

ik wil gewoon op één of ander manier tonen, en zijn ogen open doet hoeveel pijn hij mij hiermee doet en gewoon zorgen dat alles goedkomt?

maar hoe? ik weet het niet meer :confused:

Hopelijk kan iemand mij helpen.

anoniempje xxx

Wat een lul zeg. Als mijn vriend zoiets zou doen dan zou ik vertrekken. Gewoon even voorlopig naar mijn ouders. Hij moet weten wat hij mist.
En als hij je dan niet mist, dan is het gewoon over voor hem en komt voor jou de periode dat je het moet verwerken.

Ik weet niet of dit de ultieme oplossing is, maar dit zou ik doen.

Dat hij gestopt is met roken zou een reden kunnen zijn, maar dan nog hoort hij niet zo tegen jou te doen. En als je niet eens met hem kan praten hierover, vraag ik me af hoe je het anders op kan lossen. Praten is namelijk een van de belangrijkste dingen in een relatie…

Wauw wat een lul. Weet je wat ik zou doen? Zonder pardon spullen pakken en wegwezen. Eens even zien hoe hij dat vind. Misschien komt hij dan wel met hangende pootjes terug. En dan niet meteen toegeven, even flink laten voelen. Zo ga je niet met je vriendin om, punt uit.

Hij gebruikt je een beetje als vuil als ik het zo lees en ik zou hem maar bang maken dat je bij hem weggaat. Ik had hem sowieso al gedumpt want je vriend zou je niet moeten laten voelen zoals jij je nu voelt. Denk daar maar eens over na. Hij zegt wel dat het niet aan jou ligt, maar verder doet hij er niks aan om het te verbeteren en dat betekend al hoe weinig hij ervoor over heeft…

Dus ik zou voor jezelf even goed nadenken of je dit wel wilt en nu niet bij hem blijft omdat je al zo lang bij elkaar zijn…

heb al veel gedacht om dit te doen.
maar even terug naar mijn ouders zie ik echt niet zitten, geen oplossing met mijn werk enzo…

wil het hem zo graag eens duidelijk maken wat hij zal missen maar ja weet gewoon niet hoe.
is niet dat ik perfect ben ofzo he maar ik doe alles voor hem & hij heeft daar echt geen respect voor.

als ik wegga komt ie inderdaad met hangede pootjes terug dan beloofd hij het niet meer te doen en paar maanden later doet hij weer zo tegen mij :frowning_face:

hij zegt altijd dat een ander meisje dit zou accepteren en dat ik niet met hem kan omgaan.
maar ik weet 100 procent zeker dat een meisje dit niet zou accepteren en hem allang aan de deur zou gezet hebben.

ik kan dani ik kan gewoon niet hard zijn :frowning_face: omdat ik hem zo graag zie

ik wil gewoon niet van hem weg :frowning_face: ik wil gewoon dat hij me terug graag ziet en hem ook eens in mijn plaats stelt. ik zou echt nooit niemand zo durven behandelen.
en oe grof en erg hij ook doet, ik blijf hem graag zien? waarom ik snap dat niet aan mezelf

Wow… nou lekker dan.
Hij moet het sowieso niet afschuiven op jou, dat hij probeert de stoppen met roken. Sowieso moet jij dat ook niet doen.

Jij moet gewoon even je spullen pakken en hem maar laten voelen. Hij toont totaal geen respect naar jou toe en al helemaal niet na die 6 jaar die jullie samen zijn.

Jij moet echt voor jezelf gaan kiezen nu!

Mischien tijdelijk intrekken bij een vriend of vriendin en als hij je terug Wilt echt heel duidelijk maken dat als hij nog een keer zo doet je echt weg bent

ik ben gewoon geen opgever, ik wil niet weglopen van de probleem ik wil ze aanpakken en ook oplossen maar hoe?

Dan zal je toch met hem moeten praten mischien kan je anders eens vragen of een vriend van hem met hem wil gaan praten of zijn ouders die kennen hem ook heel goed en zoals jezelf zij heeft hij ook adhd enzo dus waarschijnlijk wel iemand met een gebruiksaanwijzing mischien is dat een idee

Geloof me, meid, dit wil je niet de rest van je leven. Iemand die niet van je houdt en alles wat je voor hem doet niet respecteert. Je zegt zelf dat hij geen respect voor je heeft. Waarom zou je dan bij hem blijven? Je bent dan gewoon iemand voor hem die alles voor hem doet. Je kan sommige mensen niet veranderen als die weten dat je terug komt. Het is misschien even lastig maar ga bij hem weg. Je hebt aan mij genoeg redenen opgegeven om dat te doen en je zegt het zelf ook. En weet je zeker dat je van hem houdt en het niet doet omdat je wilt dat hij van jou gaat houden. Ik heb ook het idee dat je het voor zijn waardering doet. Dat ga je niet vinden. Ik weet dat het lastig kan zijn, maar ga bij hem weg en pak een eigen leven op. Ik weet zeker dat je een beter iemand vindt! Blijf niet bij iemand hangen die toch niet om je geeft.

Ik zou echt weggaan. Dat is niet opgeven, blijven en je zo laten behandelen zou juist zwak zijn.

Waarom staat roken tussen " "? Is het wiet ofzo?

En iemand is niet wispelturig door de adhd of roken dacht ik.

Maar als hij niet wilt praten zou ik gewoon een paar dagen naar je ouders of een vriendin gaan. Hij mag best humeurig zijn af en toe en ik kan dan af en toe ook best chaggie reageren op mijn vriend terwijl hij niks gedaan heeft, maar daar bied ik altijd mijn excuses voor aan en ik zou hem nooit zomaar negeren.

Een ding die ik niet snap: heb jij de brief weggegooid of hij?

Met mijn vriendje ging het net zo…
De laatste twee weken van onze relatie deed hij helemaal niet meer blij, en hij zei dat hij merkte dat hij het fijner vond als ik er niet was. Ik heb toen geprobeerd heel lief te doen en geen ruzie meer te maken, zodat hij weer van me ging houden ofzo. Uiteindelijk heeft hij het toch uitgemaakt. Het enige wat ik je kan meegeven is blijf jezelf, ga niet allemaal dingen doen die je normaal niet zou doen, of hem maar steeds proberen tevreden te stellen. Uiteindelijk ben je beter af zonder hem. Je verdient iemand die onvoorwaardelijk van je houdt en je niet zo behandeld. Ik snap dat dat moeilijk te beseffen is want bij mij lukt dat ook niet zo goed, maar probeer het maar van me aan te nemen. :sob::muscle:

Je geeft niet op als je weggaat, maar zo laat je hem voelen hoe het is om zonder jou te zijn. Als je nu blijft zal je ‘in de weg blijven lopen’ (het lijkt alsof hij het zo ziet) en dan los je ook niks op. Volgensmij kan je het probleem niet aanpakken als je daar blijft zitten. Het is echt veel slimmer om weg te gaan, op de manier dat het nu gaat wordt het alleen maar erger.

Ik zou ook weg gaan, tijdelijk of permanent is aan jou.
Enerzijds laat je hem dan inderdaad merken hoe het écht is om zonder jou te moeten zijn. En anderzijds (en dat lijkt me nog veel belangrijker) gun je jezelf op die manier even adempauze, en even weg zijn van de negativiteit. Ik denk zo dat dat je best goed zal doen, tijd om je hoofd tot rust te krijgen en dan rustig voor jezelf te kunnen denken.

Kijk, natuurlijk wil je dat je vriend van je houdt. En ik denk dat hij dat ook wel doet (of anders zeker deed), want je bent niet voor niks 6 jaar lang met iemand samen. Maar als het niet werkt, om wat voor reden dan ook, hou dan de eer aan jezelf en zeg dat je op deze manier niet kan leven. Altijd je maar aan moeten passen aan hem, en niet aan jezelf denken, daar ga je aan onderdoor. Dan ben je nog veel verder van huis dan wanneer het uit zou gaan.

En over het ‘roken’; ik ga ervan uit dat hij inderdaad iets van wiet of iets dergelijks rookt. Als hij echt zo verslaafd is dat hij steeds wanneer hij stopt toch weer terug ernaar grijpt, is het misschien verstandig dat hij daar professionele hulp bij gaat zoeken.

Als de koek op is, is de koek op. Soms moet je iets vertrouwds inleveren om er iets moois voor terug te krijgen