help ,mijn vader kan écht niet koken!

Mijn pappa kan dus echt niet koken. Mijn moeder heeft doordeweek bijna altijd avonddienst en dan kookt mijn pappa. Maar hij kookt haast altijd hetzelfde en het is zooooooo ontzettend onsmakelijk. Ik krijg er kotsnijgeingen van als ik het doormoet slikken.
Heeft please iemand tips?!

zelf een keertje koken? (=

Kook zelf.

Dan kook jij?

Nou, we zijn het in ieder geval met elkaar eens :grinning_face_with_smiling_eyes:

maar dat kan ik niet, en het kost heeeeel veel tijd.

Dan leer je het.
Zo moeilijk is het niet.

Leer het dan :slightly_smiling_face: Ga naar een kookcursus ofzo.

Dan moet je het leren, en er zijn echt wel dingen die niet zoveel kosten…

koken an je leren en koken kost zeker niet veel tijd
ik kook ook elke dag
een paar voorbeelden die makkelijk te maken zijn

• van die pakjes van knor( staat gewoon op wat je er nog meer bij moet doen en hoe je het moet maken) bijv. kip siam of kip tandori
  • aardappels koken en spinzie of andijvie of boerekool ofzo
  • bloemkoolschotel ( is ook uit een pakje en super simpel en lekker)
  • sla met vlees en gebakke aardappels

naja dat maak ik meestal

dus koken is echt niet moeilijk en het duurt al helemaal niet lang (tenzij je een drie gangen menu wil maken)

Volgens mij heb jij een verkeerd beeld van koken. Je kan een heel simpel, maar lekker gerecht in een kwartiertje maken. Natuurlijk duren sommige gerechten langer, maar meestal is het niet zo dat je 3 kwartier lang intensief met koken bezig bent.
Probeer eens:

• Macaroni
  • Aardappel, vlees, groente
  • Quiche
  • Zoek op internet voor andere recepten.

Wil je niet in je uppie koken? Kook dan samen met je vader! Gaat het mis? Oefening waard kunst & lang leve de diepvries pizza’s!

geef hem een kookboek ;p

Heb je het al een keer gezegd tegen je vader/moeder? Of heel subtiel gevraagd aan je pa of een kookcursus niet een goed idee is?
Of jullie gaan samen een kookcursus doen, dan kunnen jullie de kook taken onderverdelen.

Nu ben ik trouwens wel nieuwsgierig: wát kookt je vader dan? En wat is er precies mis mee?

Haha! Zooooo herkenbaar! Dan staat m’n paps een uur van te voren al in de keuken en zegt hij iets van ; ‘Zo, wat zullen we nu eens klaarmaken om een feestje te maken van dit diner.’ Omg. Het is altijd net kots, maar hij doet zo ontzettend z’n best voor me, haha, helemaal gekwetst als ik het niet opeet. Arme kerel.

Zelf koken, kan je het niet? doe dan een kookcursus.
Je kan het ook heel subtiel tegen je pa zeggen: ‘‘Dat is wel wat lekkerder erbij’’ (zoiets)… mijn ouders kunnen iig wel goed koken, alleen ik niet. Ik ben van de gebakken ei… :’'D

Geef hem een kookboek cadeau,
haal er een in de bibliotheek

Je kunt ook - als je het te veel werk vind om zelf te koken - gewoon samen gaan koken. :stuck_out_tongue:

Idd zelf koken. Je hebt zat simpele gerechten die snel te maken zijn en ook nog lekker zijn. Ik kon eerst ook echt niet koken, maar sinds ik heel vaak met mijn vriend kook wel ^^ Gewoon makkelijk beginnen.
Je kunt altijd je vader nog helpen, ben je sneller klaar, en je leert er ook nog van.

ga noodles halen
kost maar 75 cent en is SUPER lekker
(en maar 350 kCal ) !!!

Volgens mij ben jij niet serieus :slightly_smiling_face: