Hoi allemaal,
Zoals de titel al vertelt, zit ik met een groot probleem,
ik weet dat mijn vader vreemd gaat, alleen weet hij niet dat ik dit weet, en waarschijnlijk heeft mijn moeder ook niks door.
Maar ik weet niet of ik het nu moet vertellen of niet, en zo ja, aan wie?
Eerst alleen mijn moeder? Of vader? Of allebei?
Mijn vader is alcoholist, hij kan totaal niet voor zichzelf zorgen, hij laat mijn moeder al het werk doen.
Hij is lichamelijk normaal hoor, maar gewoon super eigenwijs en lui.
Mijn moeder pakt altijd zijn koffer in als we op vakantie gaan en ruimt al zijn rommel op. Hij maakt ook nooit de wc schoon nadat hij daar is geweest, als mijn moeder en ik daar wat van zeggen gaat hij of over op een ander onderwerp, of hij wordt heel boos, of hij zegt dat mijn moeder of ik dat hebben gedaan.
Mijn vader is wel eens eerder vreemdgegaan, hij had toen een minnares. Mijn moeder was daar achtergekomen en na weken ruzie heeft mijn moeder het toch door de vingers gezien en hem een tweede kans gegeven, dit gebeurde allemaal toen ik 6 was ofzo, ik wist er toen niks van maar ik hoorde het later van mijn broer die toen wel oud genoeg was om het allemaal te begrijpen.
In ieder geval, als ik het mijn familie vertel dat ik dit weet, is er 1 gevolg waar mijn broer, zussen, en ik, zeker van zijn; onze vader zal doodgaan. Wij verwachten namelijk dat onze moeder het niet voor een tweede keer door de vingers zal gaan zien, en dat ze dan gaan scheiden.
De eerste keer dat mijn moeder erachter kwam dat hij vreemdging was hij zoveel gaan drinken dat hij meerdere keren dronken was weggelopen en uiteindelijk met de ambulance naar het ziekenhuis werd gebracht en geopereerd moest worden. Drinken is zijn manier van verdriet verwerken, toen zijn vader overleed loste hij het ook zo op.
En zoals jullie eerder al hadden gelezen, hij kan niet voor zichzelf zorgen.
Vandaar dat ik twijfel om het te vertellen.
Weet ik zeker dat hij vreemdgaat?
Ja, ik heb de smsjes zelf gelezen. Op een middag deed hij een dutje in zn slaapkamer en mijn moeder was boodschappen aan het doen. Wonder boven wonder lag zijn telefoon nog in de woonkamer, die hij normaal NOOIT ergens onbewaakt laat liggen, gek genoeg had ik jaren lang al zo’n vermoeden dat hij vreemdging waardoor ik heel graag eens zijn smsjes wilde lezen, ik wist dat dit mijn enige kans was, er zat een code op zijn mobiel, maar die had ik hem al vaker zien invoeren dus die wist ik gelukkig, ik las smsjes zoals; ik mis je , wil je weer eens een trio met mij en …, dit kost 100 euro per uur, mijn vader smste dingen terug zoals;wat een geil plan, maar zo rijk ben ik niet, heb je niet een ander voor me? Het gaat hier duidelijk niet om een minnares, maar blijkbaar vieze hoeren ofzo. Toen ik hier achterkwam legde ik zijn mobiel weg, ik rende naar mijn kamer en belde huilend een vriendin op, zij zei dat ik het echt aan mijn zussen en broer moest vertellen, omdat zij ook het recht hebben dit te weten, toen ik een paar dagen later mijn broer sprak,(mijn broer en zussen zijn al het huis uit) vertelde hij mij dus dat mijn vader wel eens eerder was vreemdgegaan.
Sorry voor het lange verhaal, maar KORTOM, wat is de beste optie?
- Ik vertel het,
+ mijn moeder krijgt de waarheid te horen
- mijn ouders gaan scheiden, mijn vader zal 100% zeker aan de drank gaan, dit keer verliest hij ook zijn kinderen (drinkt zich waarschijnlijk dood)
- Ik vertel het niet,
+ de sfeer thuis blijft normaal, het leven gaat happy door
- mijn moeder leeft verder met een echtgenoot die achter haar rug om vreemdgaat, intussen vertelt haar dochter haar de waarheid niet…
Je ziet dat als ik het vertel er niet veel voordelen zijn en het nadeel verschrikkelijk is, maar ik kan toch niet liegen tegen mijn eigen moeder??
Hebben jullie misschien nog andere opties of tips/adviezen?
Heel erg bedankt voor het lezen!!