help , mijn oor zit al een tijdje dicht !

helloo ,
ik zit een beetje met een probleempje … mijn oor zit namelijk al een paar dagen dicht.
en vandaag viert mijn vader zijn verjaardag en dan komen er allemaal mensen & ik hoor sws al niet zo goed (of ik wil het niet horen haha)

dus heeft er iemand tips , het liefste ga ik niet naar dokter .

xxx.

Niet in je oor duwen met een wattenstaafje! Je duwt het er veel verder in dan dat het al was. Ik zie verder eigenlijk geen andere oplossing dan even naar de huisarts te gaan.

Oren uit laten spuiten bij de dokter anders als je het zo laat krijg je binnekort last van oorsuizen. En geloof me, dat is geen pretje

^ oeeei , dat wil ik niet !

je oren uitspuiten doet helemaal geen pijn hoor! het voelt mis niet zo prettig, maar je bent er dan wel vanaf, succes!

Nou dan zal ik het snel doen want ik leef ongeveer al een paar maanden met oorsuizen en het is echt ongelooflijk kut. Het is nooit stil en je hoort het de hele tijd

Ik denk toch dat je best langs een dokter kan gaan, volgens mij gaat zoiets niet vanzelf weg.

Als ze het met een wattenstaafje gaat doen (Raad ik sowieso toch al niet aan) kan ze het verder drukken waardoor ze wel last krijgt van oorsuizen. je moet het gaan uit spuiten er zit niks anders op. Tenzij jij niet gaat

Ben je misschien verkouden? daar kan het ook door komen…

Dat bedoel ik, je kan je oren dan echt kapot maken.

Ben je verkouden geweest? Dan kunnen je oren nog wel een tijdje dichtzitten namelijk. Als je niet verkouden bent geweest/ aan het worden bent, zou ik toch een keer naar de dokter gaan.
Dat uitspuiten is volgens mij echt een werkje van niks, je krijgt met een spuitje een beetje warm water in je oor. Heb nog niemand gehoord die dat pijnlijk/vervelend vond.

Je kan anders earex halen bij de apotheek of drogist. Als het hiermee niet minder wordt even naar de huisarts gaan.

Nou, waarschijnlijk heb je een oorontsteking. Ik zou hier dus wel mee naar de dokter gaan, want het is echt niet fijn om daar mee te blijven rondlopen. Je krijgt oordruppels en that’s it. :slightly_smiling_face:

Ga maar naar de dokter, want ik denk niet dat dit zomaar over gaat.
Ik moet ook altijd naar de dokter & het doet echt geen pijn :slightly_smiling_face:

als je oor dichtzit heb je niet meteen een oorontsteking. In 90% van de gevallen is het gewoon een prop van oorsmeer waardoor je oor dichtzit.

ik denk dat je je oren moeten laten uitspuiten zoals hierboven word gezegd, ik moest dat ook ;d doet helemaal geen pijn ofzo