help mijn oog

Hoi
Vandaag een beetje pijn in mijn oog en ik keek net in de spiegel en hij is echt heel dik. Het lijkt net of ik in elkaar geslagen ben. Het is zeg maar heel rood en bol op me ooglid. Heeft iemand die ook wel eens gehad? Ik hou er nu ijs op maar dat werkt maar tijdelijk. En ik heb woensdag een belangrijke afspraak. Kan dit door een vuiltje komen of? Want het zit echt aan de bovenkant.

Misschien is je oog iets geïrriteerd.

Wat ik doe als ik een irritatie of ontsteking aan mijn oog heb is;

water in de waterkoker aan doen, even laten afkoelen en in een klein borrelglaasje doen. Dit dan een aantal keren tegen je oog plaatsen (met oog open).

Succes ermee!

Misschien een oogontsteking?
Je kan er een zakje kamillethee tegenaan houden (oog dicht natuurlijk) werkt ontsmettend en verzachtend

Ik zou even naar de huisarts bellen, misschien heeft die advies wat je kan doen om de irritatie te verminderen of wilt die dat je even langskomt (misschien is het toch een ontsteking en heb je een zalfje iod nodig om ervan af te komen?).

Dit klinkt best duf, maar is het niet stiekem een muggenbeet? Ik had namelijk een paar weken terug ook zoiets. Mijn oog was gigantisch opgezwollen en was blauw en rood geworden. Uiteindelijk verminderde de opzwelling en zag je duidelijk boven en onder mijn oog een muggenbultje… Binnen 2 dagen was het gelukkig weggetrokken.