Help mijn nagelriemen !

Hallo,

Ik heb een (klein) probleempje…ik bijt/trek al heel lang velletjes rondom mijn vingers tot bloedens toe.
Ik zou er graag mee willen stoppen…
Ik ben al een keer gestopt door gewoon tegen me zelf te zeggen “nu stop ik ermee” maar dit was helaas maar van korte duur.
De reden dat ik ermee wil stoppen zijn:

• het ziet gewoon niet uit voor mezelf en voor de mede-mens ook niet
  • ik werk in de verzorging en als ik steeds wondjes aan mijn vingers heb, is de kans op onsteking/infectie natuurlijk nog groter
  • het doet gewoon pijn, (helaas merk ik dat pas nadat het kwaad is geschiedt) dus nadat ik het velletje er met grof geweld heb afgebeten/afgetrokken .

Herkent iemand dit, en heeft iemand misschien bruikbare tips om er vanaf te komen?

Dat doe ik ook al heel lang.
Vorig jaar ben ik er bijna vanaf gekomen. Toen stopwatchte ik met mijn telefoon steeds de tijd dat ik niet beet, steeds als ik weer aan mijn vingers zat zette ik hem op nul. En dat werkte bij mij wel, omdat ik het steeds langer vol wilde houden, zegmaar. Op een gegeven moment hield ik het langer dan 2 dagen vol :slightly_smiling_face: Oke, dat klinkt nu heel stom. Maar ik denk dat ik er maar weer mee ga beginnen.

O, en ik heb ook eens gelezen dat iemand vinger voor vinger stopte. Dus dat je bijvoorbeeld begint met alleen niet bijten op je pink, en dat je dan als dat goed gaat nog een vinger erbij, en als dat ook goed gaat nog een vinger. Maar dat werkte bij mij niet, wie weet werkt het bij jou.

Ik snap niet hoe je dat kan doen :s
Ik durf niet eens aan mn nagelriemen te komen :'3

Er bestaat zo’n speciaal ‘goedje’ xD en dat moet je dan op je nagels doen en het belet zo’n beetje dat je op je nagels zou bijten omdat het zo’n vieze smaak heeft. Het is in de vorm van een nagellakpotje en je kan het normaal gezien kopen bij de apotheek. Het is speciaal tegen nagelbijten en duimzuigen, moest ik vroeger gebruiken toen ik nog duimzoog, haha =D

ah ik herken het echt heel erg. en vooral het stoppen ermee… het klinkt zo makkelijk, maar het is zoooo moeilijk om er definitief mee te stoppen! ik heb het ooit 2 weken ofzo volgehouden, entja toen scheurde er 1 nagel en had ik meteen ietsvan; oke, nu kan de rest ook wel. ahaha, maarja ik heb dus niet echt tips. behalve wat hier eerder ookal gezegd was, probeer nagel voor nagel te stoppen… en smeer er anders zo’n goedje op, alleen helpt dat ook niet bij mij, daar wen ik aan :stuck_out_tongue:

haha dat speciale goedje is echt zo vies. en die smaakt blijft echt lang in je mond zitten. Bij mij hielp het ook voor duimzuigen. Maar als je dat erop doet dan kun je niet meer die velletjes bijten maar er dus nog wel aftrekken.

Dat spul, bytex heet het geloof ik, heb ik ook eens geprobeerd om van het velletjes bijten af te komen. Ik had het toch nog in huis omdat ik ook ooit nagels heb gebeten. Nou, dat moet je echt NIET op die velletjes smeren. Omdat daar allemaal wondjes zitten bijt dat echt enorm. Echt geen fijn gevoel x) Al leer je het dan misschien ook wel snel af ^^

Herkenbaar… vroeger deed ik het om de haverklap, tegenwoordig alleen als ik me erger. Ehm, ja vaak olie/ handcreme erop smeren, dus voorkomen dat het te droog wordt, dan heb je ook minder de neiging om het weg te willen bijten. Ik beet altijd omdat die ruwe harde velletjes me ergerden.

Dat heb ik ook! Ik krab aan dat velletje en trek er dan zolang aan totdat het gaat bloeden en pijndoen. Superirritant. Hoe kom je ervan af?

Ik bijt ook heel erg op mn nagels. Het doet nu ook gewoon pijn omdat ik het daarnet weer eraf heb gebeten. Ik ga dit proberen.
Even kijken of mn telefoon dat kan.
Hoe heb je dat ingesteld, mijne wil het niet :open_mouth:

Een tijdje pleisters rond je vingers, zodat je na een week of 2 went aan het idee van ‘niet bijten/eraftrekken’.