Help! mijn moeder keurt mijn jongen af..

Meiden,

Ik heb een klein probleempje! Nu ben ik eindelijk weer bezig met mijn lieftalige ex-vriendje. En afgelopen vrijdag is hij dus bij mijn thuis geweest. Nu was ik zondag bij hem… En mijn moeder vond het al niks dat ik naar hem toe ging, maar hij is beetje een rocker… alleen dan echt super knap! maar mama vind dat iestjes langere haar ( niet tot op zn schouders hoor :stuck_out_tongue: ) maar vies… en hij heeft een tattoo op zn arm, Terwijl ik dat supermoooi vind!

En nu keurt ze hem dus af, ze verbied me niet met hem om te gaan maar nu het bijna weer wat is… wil ze niet dat ik steeds naar hem toe ga, en naja ik merk het aan haar bij alles wat ik zeg en doe, en ik vind het vreselijk irritant! mijn papa heeft hem nog niet gezien maar vind dat iedereen een kans moet krijgen en dat het vooral om het innerlijk gaat! en zolang ik gelukkig ben vind hij het niet erg…

Maar toch het is wel mijn moeder !! , en als ze in de weg gaat staan is het niet erg gemakkelijk. al ben ik zo graag bij hem, en zie ik het als ware liefde! X

TIPS ?

Ik snap het zoiezo niet. uit is toch uit. het gaat niet voor niks uit

Ehm, ik ken veel relaties die na een tjidelijk breuk weer samen zijn gekomen. ‘Uit’ is niet altijd definitief…

Ik zou gewoon verder gaan met die jongen als het een goede jongen is. Als je moeder hem echt alleen maar afkeurt op zijn uiterlijk dan zou ik het gewoon negeren, maar als hij een beetje een fout type is dat je misschien in gevaarlijke situaties kan brengen zou ik toch oppassen als ik jou was!

waarom zouje het dn uitmaken. dan kan je net zo goed elkaar tijde wat minder zien/spreken.

maar praat mt je moeder zou ik zeggen

Jij snapt het ! , het was uitgegaan met het idee dat het goed kwam ,
en het was de 1e keer ook echt veeelste snel aan gegaan… maar mama vind zn uiterlijk niet goed verder is hij echt gewoon op niks uit… ( bijv. op sex )
en hij is heel beleefd enzo, dus snap eigenlijk niet dat ze zo moeilijk doet.
Maar ze loopt dus steeds te zeuren dat ik veel beter kan krijgen ( noemt ze een GRUWELIJKE jongen op… die qua innerlijk gewoon niet goed is )

Reacties?

Ik snap het niet goed; kende je moeder hem al? (omdat hij je ex-vriendje is…)
Of is het de eerste keer dat ze hem ziet?

heb al gepraat, en alles gepikt wat ze zei * zucht *

Je kan elkaar toch helemaal zat zijn op een gegeven moment (om verschillende redenen), het in een boze bui uitmaken en na een tijdje doorhebben dat je niet zonder die persoon kan? Of dat je het graag weer aan zou maken? En dan samen aan die problemen die jullie eerst hadden werken?

het was de eerste keer…vorige keer was het te snel aan , dus daarom ook zo weer uit.

:slightly_smiling_face: Hij klinkt leuk, en ik vind zelf ook een rocker-uiterlijk best sexy :wink: Ik zou er gewoon voor gaan en een volwassen gesprek met je moeder hebben. Noem rustig argumenten op waarom het wel een leuke jongen is (zeker niet boos worden), desnoods overdrijf je een beetje (’‘en hij is ZOOO goed op school’’ bvb) en als dat geen effect heeft zou ik er toch discreet mee verder gaan. Als je merkt dat het echt serieus wordt tussen jullie zou ik er wéér met je moeder over praten en als het na een tijdje weer fout gaat tussen jullie (wat ik niet hoop hoor!) is er verder ook geen probleem meer :grinning:

Hmm…ik heb een relatie gehad van bijna 4 jaar waar mijn ouders niets van wisten. (Er een keer na een jaar achter gekomen, daarna alle contact met die jongen verboden). Nou, mij konden ze het niet verbieden, ik heb toch met die jongen gehad, en ook al is het uit we hebben nog steeds contact en ik zie hem nog wel eens. Je kunt je wil doorzetten, maar ben dan wel voorbereid op dat je moet liegen, alles heel goed moet verstoppen en als ze erachter komt dan ben je zwaar de lul (weet ik uit ervaring)…

Ik heb er iig geen spijt van, als ik nog een kans had, zou ik het weer doen. Maar dat is persoonlijk.

Praat er eens over met je moeder, leg uit wat jij in hem ziet. Dan zal ze daar (normaal gezien) wel begrip voor opbrengen.

Dit wil je misschien niet horen, maar je ouders hebben altijd gelijk

Niet waar hoor :wink: Vaak wel, maar niet altijd!

Ah! wat een lief berichtje ( ik zag even alles niet meer zitten hoor ;( ) maar dat komt gewoon ik vertel mijn moeder bijna altijd alles!, maar ze vond hem te volwassen voor mij en hij is 2 jaar ouder als ik ( 19 dus… ) maar als hij gewoon met mij is , kan ik onwijs om hem lachen want hij is gewoon zoo grappig. We houden van dezelfde muziek, van voetbal, en vinden onze vrienden beide belangrijk!..

ik heb er net met mama over gepraat, en denk dat het beter is als ik het nu even laat rusten! , anders krijgen we dadelijk nog ruzie, maar ik zie er wel tegen op als hij naar mij wilt komen ;(
X

Dat is niet waar! want mijn vader praat heel anders ( al heeft hij hem nog niet gezien… ) en mijn moeder vind gewoon alles wat mijn zus doet en haar vriend PERFECT!

Je bent 17, volgend jaar(?) 18. Je moeder kan geen dingen voor je blijven bepalen… zeker niet als het gaat om liefdesleven.

Ahh graag gedaan hoor!:slight_smile: Stress gewoon niet teveel, je bent 17! 2 jaar verschil is sowieso al niet veel, en al helemaal niet op jouw leeftijd :grinning: Geniet gewoon van het moment en het zal allemaal wel op zijn pootjes terecht komen. Als je vader erachter staat (dat las ik hierboven ergens) dan is er echt geen probleem. Goed dat je er met je moeder over hebt gepraat, laat het nu inderdaad ff rusten :slightly_smiling_face: Geen ruzie maken inderdaad! Nog 1 laatste ding: misschien wel handig dat je de situatie ook uitlegt aan die jongen? (maar wel duidelijk maken dat jij het er totaal niet mee eens bent etc, en niet alle details geven… zeg anders dat je moeder vind dat je geen vriendje mag ofzo, neit dat ze zijn uiterlijk afkeurt) Anders snapt hij misschien niet waarom hij niet bij jou mag komen etc:) Veel geluk!

ahh okee, Mm je hebt ook allemaal wel gelijk ik ben bijna 18 ( word ik dit jaar nog, en ja dan zit ik nog op zon forum! ) maar ze kan niet alles blijven bepalen! en ik moet het hem miss wel zeggen, alleen ik weet niet precies hoe ( hij weet namelijk dat ik wel vriendjes mag enzo… ) maar als ik denk dat ik het wel kan zeggen van zijn uiterlijk, want hij wil graag wel de waarheid weten! en weten waarom dan enzoo, snap je ?
Dankjewel X

Mijn ouders keuren ook meestal jongens af waarmee ik thuis kom, maar achteraf ook wel terecht, maar dat doet er even niet toe haha :stuck_out_tongue:

ik val dus meestal beetje op buitenlandse jongens, daar zijn ze vaak niet blij mee. (niet dat ze rasistisch zijn ofzo hoor)

maar daarom wacht ik nu altijd gewoon even voordat ik een jongen meeneem naar huis, en bereid ze beetje voor op wat voor soort jongen het is.

Maar ik zou gewoon bij hem blijven, en grof gezegt scheit aan je moeder hebben. Je kan haar ook gewoon beetje overhalen dat het wél een goede jongen is, daar veel over hem te vertellen enz.