Hoiii,
Ik zit op een VMBO school op mavo 3 en ik heb nu al bijna 3 jaar lang een verschrikkelijke klas. Het was in de eerste en tweede moeilijk vol te houden, maar het is gelukt… Nu zit ik in de derde en ik trek het gewoon niet meer… Mijn school zit vol rare types. Ik wil graag tijdens de les luisteren en meedoen zodat ik het dan gelijk in de les kan afmaken en thuis niks meer hoeven te doen. Mijn klas, of laat ik zeggen school, denkt daar een stuk anders over. In de klas lopen ze te schreeuwen alsof ze een stel kleutertjes zijn. Dat is nog niet het ergste, ze gooien met pennen, cd’s, schriften… enz… De docenten kunnen ook geen orde houden.
In mijn klas heb ik zelf 2 goede vriendinnen. Alle anderen zijn gewoon hele anderen types die niet weten hoe ze met mensen moeten omgaan. Ze denken dat als je elkaar gaat uitschelden of dat soort dingen dat je dan stoer bent. Naar een anderen klas gaan heeft geen zin, want ze zijn daar alleen nog erger. Ik heb zelf havo/vwo advies, maar ik ben gewoon niet van het leren uit boeken en ik zit nu op een school waar we meer praktische dingen doen.
Ik heb al gekeken voor een anderen school. Maar ik ben ook bang dat als ik naar een anderen school ga ik bijvoorbeeld weer in zo’n zelfde klas terecht kom. Ik had wel één anderen leuke school gevonden maar die zit vol. Ik weet echt niet wat ik kan doen. Het erge is nog dat we met alle 3e klassers straks op reis moeten. Mijn 2 vriendinnen gaan naar een ander land dan ik. Ik moet dus helemaal in mijn eentje mee met al die irritanten mensen voor één week met het vliegtuig. Dat is echt het laatste wat ik wil!!! Ik ben best verdrietig en weet niet meer wat voor mogelijkheid ik zou hebben. Toch naar een anderen school?
Is er iemand die dit ook heeft meegemaakt met zijn of haar klas en die mij misschien kan vertellen wat zij of hij heeft gedaan? Of is er iemand die nu precies hetzelfde heeft als ik? Laat het me aub weten, ik kan op dit moment echt hulp gebruiken.
Liefss van mij!