Help, mijn hiel glijdt uit slip-on schoenen, espadrilles etc. Wat te doen??

Hee meiden,

Gister ging ik naar de stad toe en ik ging schoenen passen. Alleen doordat ik redelijk smalle voeten heb, stap ik uit slip-on schoenen met mijn hiel.
Wat kan ik hieraan doen? Toch een maat kleiner nemen of zijn er speciale zooltjes voor? Of andere zijn er andere mogelijkheden?

:bowing_man:

Ik zou denken dat je dan een te kleine maat hebt gepakt. Ik heb ook een paar en ik merk ook wel dat ze wat losser zitten dan gewone gympen (denk aan allstars/vans) maar het went wel. Zolang je ze niet verliest terwijl je loopt is het goed. Maar ik zou niet weten hoe je ze strakker kan maken. Voor hetzelfde geld was dit paar (of het merk) gewoon niet zo geschikt voor jou en moet je nog even verder zoeken :slightly_smiling_face:

Nou het probleem was meer dat ik het zowel had bij sperry’s, bij de espadrilles van Costes en ook die van Invito… Zulke leuke zomerschoenen, en aangezien ik ook niet bepaald mooie tenen heb vind ik sandaaltjes niet erg prettig :flushed:

Aah oke. Misschien toch een ander merk dan? Ik heb zelf vrij brede voeten juist dus ik kan je ook niets aanraden ben ik bang. Ik weet nog wel dat ik bij van Haren met geen mogelijkheid in die slip-ons kwam dus misschien kun je het daar proberen? Ik heb geen idee of ze ze nog verkopen want dat was vorige zomer…

Dankjewel voor de tip! Ik ga binnenkort eens langs :slightly_smiling_face:

Ik heb ook vrij smalle voeten en ik doe altijd zooltjes in mn ballerina’s/instappers dat soort schoenen. Gewoon van die goedkope zooltjes van badstof ofzo. Die verkopen ze bij de Hema en ook bij sommige schoenwinkels. Hierdoor zitten mn voeten iets beter in de schoenen.
Als dat ook niet helpt heb je ook altijd van die hielstukjes die je in de hiel van je schoen kunt plakken om te voorkomen dat je eruit glijd.

Heel erg bedank! :upside_down_face:

Dit soort schoentjes vallen meestal ruimer en je kan ze ook niet strakker maken omdat er geen veters oid aan zitten. Het beste is om een maatje kleiner dan normaal te passen en anders een dun zooltje erin leggen :slightly_smiling_face:

Bij de Hema krijg je ook super leuke espadrilles, heb zelf ook een paar. Zijn maar 12.50 en hebben een beetje een elastieken randje waardoor je er niet uitglijdt. Heb zelf namelijk ook smalle voeten dus ken je probleem. :wink:

Wat leuk! Handig hihi ik ga vanmiddag eens langs aangezien ik een vrij middagje heb. Dankjewel! :slightly_smiling_face:

Je hebt van lady secret hele handige dingen om in je schoenen te doen!

Zijn dat een soort zooltjes?

Ik heb ook hele smalle voeten en schiet standaard ergens uit, maar meestal met gewoon een zooltje is dat probleem wel opgelost. Je kan het altijd proberen iig! (ik vraag voortaan altijd in de schoenenwinkel of ik ze mag passen met zooltje)

ik herken het probleem!
bij “schuurman schoenen” (geen idee of je het kent haha), heb ik hielkussens gescoord.

http://www.ladiesinc.nl/hielkussen-in-je-hakken/
^ op deze site kun je goed zien hoe ze eruit zien.

Misschien is dit het proberen waard?

Ik heb ook smalle voeten en ik gebruik heel veel inlegzooltjes. Je hebt ook van die halve die je voor in de schoen legt, werken super goed!

Ik heb ook smalle voeten en die hielkussentjes heb ik ook in mijn espadrilles! Nu stap ik er eigenlijk nooit meer uit. Ze helpen heel erg goed. :slightly_smiling_face:

Thankyou ladies! :upside_down_face: