help mijn haar:(

Help mijn haar is verschrikkelijk!
Ik heb lang, dik krullend/golfvend haar.
Het is onhandelbaar droog pluizig en elke krul heeft haren die wegvliegen.
Ik kam mijn haar zo min mogelijk omdat het dan ontploft en fluffy wordt. Als ik het wel kam gebruik ik de tangel teaser.
Ik heb alles geprobeerd aan producten die mijn haar zouden hydrateren , glad of anti pluis zouden maken helaas heb ik nog niet de juiste gevonden.
ook gebruik ik maskers(avocado, honing, kokos ect) waar bij ik wel verschil merk maar na korte tijd toch weer gaat pluizen en droog wordt.
Ik ontwijk hitte omdat ik bang ben dat mijn haar daar alleen nog droger van wordt.
als ik mijn haar een week niet gekamd krult het wel mooi maar het vervelende is dat het boven op mijn hoofd extra gaat pluizen door het slapen (ik slaap met een vlecht of met een knot)
Wie heeft er ervaring of goeie ideeën die ik kan toepassen zodat mijn haar handelbaar en pluisvrij of minder droog wordt?
Laat de ideeën maar komen! Ik kan de hulp goed gebruiken.
Groetjes curlyhair

Ik heb zelf geen krullen dus ik heb helaas geen tips voor je.
Al advies aan de kapper gevraagd?

Voor mij werken de Frizz-Ease producten van John Frieda (Dream Curls en een of ander serum), die al geprobeerd? Het is wel duur helaas. (Ik hoop dat dit niet opgevat wordt als reclame maar ik weet niet hoe ik de tip anders moet brengen.)

Ik zou sws je haar gaan wassen met een sulfaten en liefst ook siliconenvrije productlijn. Sulfaten zijn echt killing voor haar dat al snel gaat pluizen. Sinds ik al die troep vermijd, heb ik veel minder pluizig haar. Ik heb wel steil haar overigens, maar wel fijn haar dus het was een goede overstap voor mij in ieder geval.

Je hebt ook de conditioner only methode, dat schijnt voor dames met krullen ook goed te werken.

Kijk hier eens:

http://forum.girlscene.nl/forum/beauty-health-hair/algemeen-ik-heb-pluishaar-topic-productentipservaringen.-283077.msg273469994.html#msg273469994

http://forum.girlscene.nl/forum/beauty-health-hair/het-krullentopic-214116.0.html

Ik heb ergens gelezen dat co wassen ook helpt
Dat je zeg maar eerst conditioner gebruikt en dan shampoo.
Weet iemand of dat dan helpt

Ik gebruik zo min mogelijk sulfaten en siliconen maar er zijn veel maskers die nog wel siliconen hebben dan moet ik het altijd nog uit wassen met sulfaten shampoo