Help, mijn haar groeit niet meer!

Sinds 1,5 jaar geleden ging ik voor het laatst naar de kapper,
want vanaf toen ging ik voor heel lang haar!
Een jaar geleden begon ik elke maand mijn haar op te meten, en kwam tot de conclusie dat mijn haar niet groeit… zelfs geen millimeter.
Ik heb zelfs het idee dat het steeds iets korter word.
10 cm van mijn haar is ook 'echt dood.
Maar ze vertelden mij altijd, haar groeit vanaf de wortels en niet vanaf de puntjes. Dus het zou gewoon door moeten groeien, hoe dood het ook aan de onderkant is.
Kan het ook zijn dat mijn haar nog wel groeit, maar ik dat niet zie omdat mijn puntjes steeds verder afslijten en afbreken …
Mijn haar komt ook veel inaanraking met chi krultangen & stijltangen, maar van te voren gebruik ik wel altijd biosilk.

& ik weet dat ik niet de maximale lengte van mijn haar heb bereikt,
want vroeger kwam het bijna tot m’n billen.

same story here.
maa rik heb het permanent gestijld.
duss up dan maar!

Je moet de puntjes eraf knippen, ik haal me dode punten er meestal met een scheermesje af. Doordat je haar dood is, groeit het niet zo snel meer. Maar als je het knipt, gaat het weer sneller groeien. Misschien is het een idee om langs de kapper te gaan, of zelf de punten van je haar eraf te halen.

ik heb zelf best dun haar, en als mijn haar een bepaalde lengte bereikt heeft ‘breekt’ het af en valt het uit. klinkt erger dan het is hoor, maar langer worden doet het niet meer.
ik denk eigenlijk dat je haar nog wel groeit, ik bedoel, je nagels groeien toch ook nog wel? en beneden zegmaar xD? okee dat klinkt te dom.
nee maar misschien zie je het zelf niet meer omdat de punten zo dood zijn.
i dontknow.
misschien een x naar de kapper & het vragen?

Ik zou sowieso naar de kapper gaan en die dode uiteindes erafknippen, ziet er alleen maar lelijk uit.
Je haar groeit idd vanuit de wortel (vrij logisch, maarja) en het is vrij onwaarschijnlijk dat het gestopt is met groeien.
Eet je verder wel gezond? Genoeg eiwitten, vitaminen en mineralen? Aangezien je haar ook voedingsstoffen nodig heeft.

dat is dus gewoon ronduit NIETWAAR!
heel veel mensen denken dat, maar dat is gewoon een fabeltje!

je haar word korter omdat de dode punten afbreken.
dus, ga weer naar de kapper en laat alleen je puntjes bijknippen, en doe dit om de 3 maanden ofzo.
is je haar zo weer lang!

@ miiamore

Ja ik eet echt heel gezond,
ik slik ook al een jaar lang elke dag vitamine b pillen …

@ mioba
Het is inderdaad een fabeltje ; )

geeen idee, up!

The same here. Ik probeer het al 2 jaar te laten groeien en er gebeurt niks mee, alleen dat mijn haar uit zich zelf stijler is geworden maar dat is het ook wel. En ik vind het helmaaal niet leuk want vroeger kwam het tot mijn kont D:

Je haar verandert, dus het wil niet zeggen dat je net zulk lang haar als vroeger kan krijgen.

ja maar als je je haar te lang niet knipt, en die dode puntjes steeds erger worden… Kijk maar eens naar de uiteinden van je haren. waarschijnlijk zie je dat de punten gespleten zijn en je kan ze ‘uit elkaar trekken’. Je haar splijt naar boven toe waardoor het afbreekt en hoe meer dode puntjes, hoe meer dit gebeurt. dan groeit het wel, maar is het gewoon niet meer merkbaar doordat je haar breekt!
Tenzei je haar onder je oksels, benen etc. ook niet meer groeien, dan maak je misschieen geen keratine meer aan(keratine=haareiwit) maar dat lijkt me sterk.

Je moet je ook bedenken dat je vroeger wss kleiner was, dus dat de afstand tussen je hoofd en kont kleiner was.

@ Calaverie
Ja ik kan mijn haar idd uit elkaar trekken ;p
& mijn haar groeit helaas wel als een speer op plekken waar ik het niet wil, haha

@ Miiamore
Ja dat weet ik, maar vroeger was mijn haar echt veel langer.
en in heel mijn familie heeft ieder meisje haar tot dr kont gehad …

maar, vroeger toen ik zó lang haar had was mijn haar heel stijl
sinds 1,5 jaar heb ik ook énorm veel krullen gekregen,
en nu merk ik dat mijn bovenste haren weer stijl zijn
misschien heeft het daar ook iets mee te maken?

& nog iets;
sinds 1,5 jaar groei ik ook niet …
toen was ik 1,70 en werd ik ongesteld
nu ben ik nog steeds 1,70,
terwijl je eigenlijk een groeischeut zo moeten krijgen

Gewoon even langs de kapper gaan, vragen wat zij ervan denken. Zij hebben er verstand van.

@ kusjecarola
Kappers hebben verstand van knippen ‘de meeste dan’
maar ik betwijfel of ze ook verstand hebben over genetische bepalingen van je haargroei of de structuur van je haar etc.

Sinds ik ongesteld was geweest, ben ik ook maar hooguit 5 cm gegroeid. Meer groei je waarschijnlijk ook niet meer, alleen de ‘vormen’ van je lichaam (borsten, kont en heupen) kunnen nog veranderen.

Waarschijnlijk groeit je haar slechter doordat er gespleten haarpunten in zitten. Gewoon even naar de kapper dus, en blijf gezond eten en je haar goed verzorgen.

Het is in ieder geval het proberen waard, of niet? En kappers hebben echt wel verstand van je haar hoor, je kun het in ieder geval proberen :wink:

@ Justxdreaming
Ik heb wel vrouwelijke vormen gekregen.
maar ik zou graag ook nog 5 cm erbij willen hebben …

& ik heb besloten dat ik deze week naar de kapper ga!
want mijn haar kan er niet slechter op worden…
hoop ik … ik heb wel écht kappervrees!
ze knippen er gewoon áltijd teveel van af.

Je haar groeit vanaf je hoofdhuid, zoals je waarschijnlijk wel weet. Als je al zolang niet naar de kapper bent geweest, vallen onderaan je haar de “dode puntjes” af. Dat gaat ongeveer net zo snel als dat je haar groeit. Daarom lijkt het alsof je haar niet groeit.
Ga naar de kapper en laat je puntjes eraf knippen :wink: