help mijn gerbil bijt. (informatie gevraagd)

die is waarschijnlijk niet blij met haar naam

sommige gerbils zijn echt superagressief !
een vriendin van me moest kiezen tussen een gerbil of een hamster, zij koos een hamster.
haar broer nam gerbils, man die waren echt eng! die beten alleen maar.

naja een beetje nutteloos bericht maar kijk uit dat ze niet agressief worden want dat is heel vervelend.

Ik denk dat ze gewoon bang is, ze moet gewoon even wennen aan alles denk ik.
Probeer eerst je hand eens in de kooi te leggen zonder voer. Gewoon stilleggen en even een kwartiertje je hand erin houden (stil dus). Dat regelmatig herhalen (een paar weken lang, 2x per dag of zo). Dan stopt het bijten waarschijnlijk vanzelf en gaan ze op een gegeven moment ook op je hand zitten :slightly_smiling_face:. Of probeer eens met ‘ander’ voer, iets echt lekkers. Mijn gerbils zijn DOL op kaas, daar komen ze gelijk op af en zo!

Ik heb dus zelf ook 2 gerbils(mannetjes), ééntje was altijd heel bang en de andere heel dominant. Ik legde ook altijd m’n hand in de kooi en die bange deed dan heel bang, en die dominante ging ook bijten en er op zitten en zo. Maar na een poosje ging die bange ook langzamerhand op m’n hand zitten en op een gegeven moment klom hij zo de kooi uit via m’n arm, naar m’n schouder. Terwijl die dominante dat nog helemaal niet deed, die deed dat pas een paar weken later ook. Het bijten was al wel gestopt. Soms proberen ze wel aan m’n vingers te knagen maar dat lukt niet :stuck_out_tongue:. Ze hebben al wel een mouw van een trui half kapot geknaagd… XD

Als ik nu m’n arm in de kooi steek, wat ik vrijwel elke avond doe, klimmen ze er zo uit, naar m’n rug xD heel erg leuk. Ze zijn nu ook niet bang meer. Ik haal ze er elke avond uit en rond een uur of 8/9 beginnen ze echt al naar boven rond te kijken en hyperactief heen en weer te lopen, en als ze er uit zijn geweest zijn ze echt niet te stuiten, helemaal hyper, zo lief! :stuck_out_tongue:

De moraal van dit verhaal (of zo): geduld loont, niet te snel willen! :slightly_smiling_face: We hebben ze nu dik anderhalf jaar en dat ze zo niet-bang zijn is nog maar een paar maanden zo. Ik dacht ook van; gaat dat nog wel komen? Maar 't is gelukt, dus bij jou gaat dat ook nog wel komen!

Stoeien is geen probleem trouwens, dat is spelen voor die beesten!
Het wordt wel gevaarlijk als ze tegenover elkaar gaan staan en dreigend op elkaar afkomen, maar een beetje over elkaar heen rollen kan geen kwaad. Ook al ziet het er een beetje ruzie-achtig uit ;].

Wat ook leuk is trouwens, is lege wc/keuken rollen in de kooi leggen, dat knagen ze binnen no-time kapot.
Die van mij vinden wcpapier/tissues/keukenpapier ook helemaal leuk, dat scheuren ze in stukken en gebruiken ze voor hun nestje.

what’s this i can’t even

oh, oke gelukkig. ja, ik had een wc rolletje in hun kooi gelegd en binnen een halfuurtje ofzo was ie al helemaal versnipperd. maar ze zijn echt superschattig, en ze stoeien ook wel minder dan eerst!

duudee, mijn gerbils zijn chique. :headbang2