Help, mijn broer haat mij!

[b]Mijn broer haat mij echt!

Altijd maakt hij een nare hatende opmerking als ik in de buurt ben. Als ik iets zeg heeft hij er meteen iets super lulligs op terug te zeggen. (terwijl ik gewoon iets algemeens zeg.) Als ik hem aanraak (perongeluk, óf expres.) dan reageert hij super boos, en begint hij meteen een hele preek en die hele preek komt er dus op neer dat hij me zielig, achterlijk en verschikkelijk vind en me helemaal niet als zusje wil! Of hij slaat kei hard terug:S Mijn ouders zeggen hier nooit iets van, hooguit een keer ‘Jongen, doe toch is niet zo.’ Maar voorderest doen ze alsof er niks aan de hand is! Als ik dan een keer tegen hem uitval, is het allemaal volgens mij ouders mijn schuld en moet ik me gedragen en krijg ik straf. Volgens mij ook omdat mijn ouders het een beetje hebben opgegeven om hem ‘op te voeden’
Als ik bv uit woede een keer tegen hem scheld, dan zegt hij dat ik een zielige mislukking ben omdat ik hem met normale woorden niet aan kan. Terwijl hij zovaak begint te schelden, en hij is vier jaar ouder dus vind ik het normaal dat ik niet tegen hem op kan…
Bij vriendinnen kan ik dit niet kwijt omdat hij zich gedraagt als een super leuke broer waar zij bij zijn.
Ik wil dat hij weet dat ik dit zat ben!

Maar hoe??[/b]

-

1 woord: pubertijd.

echte vriendinnen zouden je geloven als jij verteld hoe hij echt is. dus dan zou je het wel bij ze kwijt kunnen.

maar das gewoon de pubertijd, gewoon negeren

Puberteit.

confronteer hem dr mee.
“waarom maak je altijd van die hatelijke opmerkingen tegen mij”

Ik heb dat ook, maar we zijn 18 en 21 dus het is niet echt puberteit meer, helaas.

Nou lekker dan, hij word in januari al achttien. Is het dan nog steeds een puber? M’n andere broer (leuke broer, echt super gave broer(L) ) woont op kamers. Maar deze broer blijft thuis wonen. :frowning_face:

3 x gedaan.
Hij lachte me uit en zei; ‘Wat denk je zelf. Achterlijk wijf ook ben je he.’

misschien kan je het dan tegen je moeder vertellen… klinkt heel flauw maar je kan je moeder sowieso je verhaal wel kwijt en misschien kan zij je helpen.

negerennn

keb ook zo’n lastige broerr ben 17 hij is 21 en waneer mijn vriendinne derbij zijn is iee zogenaamdd zoo lieff i don’t think so
maar als je negeert (gwn paar dagen volhouden:P) gaat hij iets missen en dan normaal tot je pratenn
zo gaat dat tenminste bij mij

Hij heeft net mijn nieuwe parfum kapot tegen mijn kamer muur gesmeten. :S

[i]Ik heb ook een broer, en die heeft ook soms wel buien dat hij bloedirritant kan zijn.

Ik ben bijna 17 en hij is 22 :wink:.

Maar als ik jou was zou ik inderdaad eerst naar je moeder gaan. En anders hem zo hard een mep verkopen dat hij er niet meer van overeind komt.[/i]

ik heb ook zo iets … zwaar klote al is het wel iets minder heftig :anguished:?
het enige wat ik kan bedenken is met je ouders praten maar verder weet ik ook niet echt een oplossing…

Ik denk niet dat je broer je haat hoor,
want ook al geef ik het niet graag toe,
ik heb ook een zusje, en ik doe ook zo tegen haar (wel minder gemeen hoor)
maar dat doe ik alleen omdat ik bang ben om haar te verliezen
ik geef echt heel veel om der, maar ik ben niet zo goed in het laten zien van gevoelens
(please don’t judge me)

Hoe vaak mijn broer(s) wel geen opmerkingen maken van ik haat je ofzo… :kissing:

Negeer hem gewoon eens tijdje… Niets zeggen, niets doen…Kijken hoe die daar op reageerd;)

ik weet echt helemaal hoe je je voelt
zo’n broer heb ik PRECIES ook!
dan zegt hij weleens; spring van een brug af ofzo.
en alles wat je probeert het helpt nooit,
en hij heeft altijd een grote bek tegen me ouders ook.
dus ik kan je echt niet helpen ik wou dat ik het kon. =(

Precies hetzelfde bij mij!
En dan zit ie te kloten, en dan sla ik hem heel zachtjes en dan krijg ik meteen een super harde klap terug!
En als mijn vriendinnen er zijn doet ie ook poeslief,
En als zijn vrienden er zijn doet ie alleen nog maar kutter tegen mij:S
Wat een lul!
Ik weet stiekem ook wel dat ie niet zonder mij kan
Maar waarom die zo tegen mij doet is me de vraag…
Hij schelt me ook voor de ergste dingen uit; hoer, slet enal en dat ik niks kan en blablabla en dat ik lelijk ben…
Sukkel
Maarja ik kan je dus niet helpen, weet zelf niet eens hoe ik dit met mijn broer kan oplossen dus