Help mijn beste vriendin heeft PMS/PMDD

Hey meiden,

Ik heb dit topic aangemaakt, omdat niet alleen ik, maar ook de ouders etc. van mijn vriendin ten einde raad zijn. Mijn beste vriendin heeft al bijna een jaar last van PMS en met name PMMD. Dit houdt in dat ze elke maand tussen haar eisprong en menstruatie verschillende klachten krijgt, zoals hoofdpijn en somber voelen. In het begin had ze ook last van buikpijn etc. Eigenlijk misschien wel de klachten die we allemaal wel hebben wanneer we ongesteld (moeten) zijn. Alleen zijn de klachten bij haar 1000x erger. Ze is dan zo’n anderhalve week helemaal van de wereld. Ze slaapt alleen maar. Ze heeft geen concentratie. Ze voelt zich heel suf en loom. Ze gaat dan niet naar school. Kortom, ze kan dan helemaal niets meer doen in zo’n periode…

Voor PMS/PMDD zijn er geen specifieke medische behandelingen. Daarom is het ook zo moeilijk om de juiste behandeling voor een vrouw te vinden die hiermee te maken heeft, omdat elke hormonen anders zijn. Mijn vriendin heeft al van alles geprobeerd. Ze is begonnen met de pil. Ze heeft verschillende vitamine/mineraal tabletten geprobeerd. Toen heeft de gynaecoloog haar geadviseerd om een hormoonstaafje in haar arm te plaatsen. Die heeft ze nog steeds. Ze heeft nu al best wel veel behandelingen gehad bij de accupunctuur(omdat dit uit verschillende bronnen schijnt te helpen tegen pmdd) Tegelijkertijd doet ze aan natuurlijke geneeswijze. Ze krijgt verschillende druppels met vitamines etc. om de klachten te verminderen. Ook is ze behandeld met hot stones etc.

Maar niets helpt!!Elke maand is ze minstens een week gewoon geestelijk weg…Wij weten echt niet meer wat we kunnen doen om haar te helpen en de artsen lijken ook niet de juiste behandeling te kunnen vinden voor haar. Ik wil daarom jullie hulp. Heb je zelf ook last van pms/pmdd of zijn er meiden/vrouwen uit je omgeving die dit ook hebben (gehad) en het belangrijkste is of er een bepaalde oplossing/behandeling ervoor gevonden is en zo ja wat dit precies was!
Echt, wij weten het niet meer dus alle tips etc. zijn welkom!

up