Help mij modieuzer te zijn! :D

Hey,
ik ben nooit zoveel met mode/kleding bezig, ik shop niet zo vaak, ik beslis ‘s ochtends even wat ik aantrek en de rest van de dag denk ik er niet meer aan. Nu zijn hier heel veel fashiontopics (goh :’)) en meisjes die er heeel veel van weten. Nou ik weet er dus niet zoveel van. :’) Maar ik vind die outfits wel altijd superleuk. Maar mijn vragen zijn;
-Hoe komen jullie aan zo godsgruwelijk veel kleren/sieraden? [ik ken meisjes die echt zoveel kleding/sieraden enz hebben, en die hoeven dan niet eens rijk te zijn, dus ik snap niet waar ze het geld vandaan halen :’)]
-Waar shoppen jullie vooral?
-Waar halen jullie je inspiratie vandaan? [behalve van hier]
-Hoe maken jullie al die leuke combinaties? :grin:

Verder tips ofzo?

-Neem een baan.
-In de grote steden zijn te veel winkels om op te noemen
-Inspiratie… [gewoon kijken in online shops]
-Beetje creatief en meningen vragen van andere ?

1-; idd ; baan
2-; Bij ons in het dorp is 1 winkel die ik echt leuk vind, de rest is bagger. Dus ik ga vooral naar de stad of als ik ergens ben en ik zie ik iets leuks hangen; neem ik het mee
3-; http://lookbook.nu/ of modeblogs
4-; eindeloos uitproberen =)

Hoe ik altijd aan mijn kleren kom: Ik verkoop hier zelf kleren in het verkoopforum, daar verdien ik ook best veel mee, en soms ruil ik ook en dan krijg je ook al kleren en soms koop je ook iets goedkoops via internet en zo kom je echt heel snel aan té veel kleren x’D.

1 werken, en niet shoppen in te dure winkels
2 tweedehands winkel, H&M, marktplaats
3 modebladen, blogs
4 Heel veel uitproberen en uren voor de spiegel staan

• werken, en zoveel mogelijk in uitverkoop shoppen/niet te dure winkels
  • H&M, Primark, Vero Moda, Zara, overal waar ik kom en waar ik iets leuks zie hangen.
  • Vooral van internet, en dan voornamelijk modeblogs.
  • en inderdaad, veel uitproberen, lang voor de spiegel staan.

oh en je hoeft niet zo heel veel kleren te hebben, door een goeie basis garderobe te hebben met een aantal musthaves erbij en veel sieraden kun je al een heel eind komen.

mode kun je kopen , stijl moet je hebben zeggen ze wel is. Daar ben ik t wel een klein beetje mee eens opzich. Je moet het gevoel hebben.

Maar ik zou als ik jou was veel in tijd schriften kijken , plaatjes zoeken wat jij mooi vind een moodboard of een collage maken zo kom je erachter wat je stijl is en als je de plaatjes van kleding nog even niet op plakt kan je ook kijk wat leuk staat bij elkaar. (glamour , marie claire , elle , enz. succes! )

Als ik jou was zou ik gewoon het Wat heb jij vandaag aan topic volgen en verder op lookbooks kijken. Normale basics zijn een must, en deze zijn vooral bij de H&M, Primark en de Zara te halen. Verder kost het gewoon tijd om je eigen stijl te ontdekken, maar ik zou gewoon wat dingen proberen en niet bang zijn om er ‘anders’ uit te zien!

ik koop de laatste tijd veel via marktplaats/girlscene & bij h&m enzo.
veel dingen voor weinig geld (:

• Dat probleem heb ik ook, ik heb sinds kort kleedgeld maar ik heb altijd zo weinig kleding gehad, dat ik het lastig vind op echt een goede garderobe op te bouwen. Maar ik werk nu ook, dus ik doe mn best. (:
  • H&M online shop, en de stad waarbij ik woon; Vero Moda, Lady Sting, Boa C. En heeeel soms ga ik naar andere stadjes waar ze een H&M en Zara hebben, maar bij de Zara heb ik nog nooit wat gekocht. Maar het lijkt me wel leuk! (:
  • Fashionblogs, tijdschriften en real life.
    -Heeeel veel uitproberen (met de weinige kleding die ik heb ;p) en kijken naar hoe andere mensen het combineren en nadenken over wat er leuk bij zou staan enzo. (:
  • Gewoon eerst voor basics gaan en dan apartere kledingstukken. Vooral lowbudget, mits de kwaliteit niet echt heeel crappie is, en uitverkopen <3 Heb echt in de laatste uitverkoop rokjes in de zara voor 6/7 euro gekocht die ik eerst toch voor een euro of 30/40 zag hangen :} En sieraden, ja kopen en heel veel van mn moeder. Maar ook m’n tante koopt heel vaak dingen voor me als ze iets ziet wat mij styl is.
  • Vooral bij de Zara, ik koop daar echt elke x dat ik naar binnen ga wat en dan vooral winkels zoals Funky House, maar ook P&C kan leuke dingen hebben. Zo nu en dan primark (vooral sieraden enzo!) en women@work is ook wel leuk :} En van die onbekende winkeltjes
  • Heel vaak als ik iets op tv zie, fashioshows, modeblogs maar ook kleding in de winkel. Dan zie ik iets leuks hangen en denk ik van heee, dit staat leuk met dat rokje enzo en dan heb ik zoiets vergelijkbaars al thuis liggen :grin:
  • Heel veel uitproberen, soms zijn er dagen dan ik 5/6 x een andere outfit aandoe omdat ik het toch net niet dat vind :}

Bedankt voor de tips :grin:
Ik ben gister naar de stad geweest en ik heb echt goddelijke kleding gezien, ga ‘t volgende week kopen als ik m’n loon heb, ik heb eindelijk werk en ik verdien ongeveer 150 euro in de maand [ik ben 15]. En ik krijg 10 euro zakgeld per maand en één x in de drie maanden 20 euro van m’n oma. En met kerst krijg ik waanzinnig veel geld, want ik bezorg een ochtendkrant, elke dag, en dan mag ik langs al die huizen gaan met kaartjes en dan krijg ik geld. =D
Dus met het geld komt het wel goed…
Maar ik koop niet graag via internet, eigenlijk heb ik dat nog nooit gedaan. :’)
Nouja, ik ga eens op marktplaats en zo kijken. xD

-Hoe komen jullie aan zo godsgruwelijk veel kleren/sieraden? [ik ken meisjes die echt zoveel kleding/sieraden enz hebben, en die hoeven dan niet eens rijk te zijn, dus ik snap niet waar ze het geld vandaan halen :’)]
Ik heb, al zeg ik het zelf, ook gruwelijk veel kleding en sieraden & schoenen. Maar meestal komen mijn kleren gewoon van de h&m/vero moda & only en zulke winkels… En mijn sieraden soms krijg ik oude sieraden van mijn oma/moeder en anders kijk ik in van die kleine winkeltjes ik vind het leuk om low budget te shoppen, meer voor minder haha.
In de stad; H&M, Only, Vero Moda soms zie ik ook iets leuks hangen bij C&A & ohja als ik naar een andere stad ga waar ze een primark hebben, moét ik daar ook even langs!
Online; H&M shop, marktplaats & de verkoop topics op girlscene hehe.
Soms zie ik wel eens meisjes in de stad lopen waarvan ik denk ooh wat leuk dat ze aanheeft dat probeer ik dan te onthouden, van modeblogs & tv.
Gewoon proberen, vanalles uitproberen en in de spiegel kijken of het leuk is, desnoods vraag je de eerste paar keer aan een vriendin of het leuk is of maak je er een foto van het zet je het in het “is dit leuk- topic”.

Ik ga vaak shoppen in de solden, en anders alleen maar in goedkopere winkels zoals H&M, Primark,…

H&M, Primark, Zara, Massimo Dutti, Mango, …

Lookbook.nu, girlscene en fashionscene, en voor de rest probeer ik zoveel mogelijk mijn creativiteit te gebruiken :grinning:

Haha, geen idee :stuck_out_tongue: Soms sta ik wel lang voor de spiegel en probeer ik écht alles uit.