Help mij met geld overmaken??

Hallo
Kan iemand mij helpen en uitleggen hoe je geld kan overmaken? krijg je dan de gegevens van die persoon ofzo in je internetbankieren
& als je iets verkoop wat moet je dan geven zodat de koper z’n geld kan overmaken

xx

als je iets wilt kopen:

vraag banknummer en onder vermelding van welke tekst je het kan overmaken.
dan geef je jouw adres om de verkoper het pakje naar toe te sturen.
Let op: altijd op eigen risico… (vooral via particulieren)

als je iets verkoopt is het precies andersom :slightly_smiling_face:

Als jij iets moet overmaken naar iemand anders dan moet je het rekeningnummer, de naam en de plaatsnaam (dit moet je altijd invullen onder het vakje ‘ten name van’) van die ander hebben. Dat voer je in bij je internetbankieren, dan vul je ook het bedrag in dat je moet overmaken en dan ben je klaar.

Als iemand iets naar jou over moet maken dan geef je jouw rekeningnummer, jouw achternaam en plaatsnaam. Ik mail meestal iets als: 'Je mag de X euro overmaken op rekeningnummer (jouw rekeningnummer) ten name van (voorletter + achternaam), (plaatsnaam).

Als ze het dan over maken moet jij je rekening in de gaten houden, en zodra je het geld binnen hebt dan stuur je het op.

En natuurlijk wel zorgen dat je het adres van diegene hebt, en dat jij jouw adres geeft als jij iets koopt.

dus bijvoorbeeld, jij koopt iets, dan geef die ander:

1234567 A. Achternaam, Plaatsnaam.

en als jij iets verkoopt, geef jij jou gegevens van je bank zoals voorbeeld hierboven.

Plaatsnaam hoeft niet altijd volgens mij.

Klopt, hangt af van je bank.

Oh dat van die plaatsnaam weet ik dan niet, ik moet het wel altijd.

okee danku