Help mij lieve leden

Ik ben bezig met een cake maar ik heb 125 margarine nodig maar dat is nu dus op
kan ik ook halverine of zonnebloemolie gebruiken?

zonnebloemolie niet, halverine vind ik twijfelachtig, Kan je niet even snel langs de winkel/buurvrouw?

ik woon niet in een stad en de winkel is ver van mij hihi
hoeveel halverine moet ik dan gebruiken ook gewoon 125 gram?

Waarschijnlijk had je ‘harde’ boter moeten gebruiken? Wanneer je nu halvarine gebruikt heb je een kans dat de cake plakkerig wordt, maar het kan ook best wel goed gaan. Ik ben eigenlijk wel benieuwd, vertel je nog even of hij gelukt is of niet? :wink:

Dus gewoon 125 gram halverine.
Ik had ergens gelezen dat daar meer water in zat en dus slecht is.

@Hann ja ik zal het nog wel vertellen maar ben nog aan het twijfelen :hihi:

100 of 125 ml zonnebloemolie doe ik erin
Ik laat jullie nog weten hoe het eruitkomt

zonnebloem olie zou ik niet doen, ik zou voor halvarine gaan, doe ik ook wel eens.

Uuhm je moet ietsjes meer halvarine pakken, dus rond de 140 g en dan de halvarine uit het bakje halen en dat kneed je tot een bolletje en doe je in plastic folie, die folie met de halvarine er in, doe je 15 min. in de ijskast, eruit halen en tadaaaa!

hahahaha dit probleem had ik paar dagen geleden ook :stuck_out_tongue: toen zijn ik en mijn vriendin naar het tankstation gegaan, hadden ze het niet, belden we een ander tankstation op, bleek dat dat geen tankstation meer was :stuck_out_tongue: dus toen zijn we naar het huis van die vriendin gegaan, 20min fietsen ofzo, maar het was wel grappig, vooral omdat de cake alsnog mislukt is, ondanks we gewoon ‘harde boter’ gebruikt hebben. :slightly_smiling_face:

heb je geen buren ofzo aan wie je het kan vragen?
denk dat als je halvarine gebruikt, je de cake dan verprutst?
staat niet voor niets margarine…

^haha. fail!

Maar ik zou voor de tip van diditje gaan!!
dus geen zonnebloemolie maar halvarine en dan in folie enzo!
goede tip. Ik zou m onthouden. (:

Of je geeft me je adres en ik stuur wel een pakje margerine per post xD
We hebben hier nog iets van 3 stuks.

ik heb wel eens een cake gebakken, gewoon met vloeibaar boter ipv hard boter, ging prima :stuck_out_tongue:

Hoe issie geworden?

Ik heb er zonnebloemolie bij gedaan en hij goed gelukt!:smiley:

Wilt iemand een stukje proeven?:laughing:

Haha fijn dat ie alsnog gelukt is!
Doe mij maar een stukje, ik heb zin om ook cake te bakken maar ben helaas op dieet.

Top dat 't gelukt is, ik had niet verwacht dat hij zou lukken met zonnebloemolie…

Nice ; D

ik heb ook zin om cake te bakken, alleen heb ik eergister al cupcakes gebakken, en anders voel ik me zo’n vreetzak…