Help mij aub dit goedmaken.

Hey ladys
Ik heb jullie hulp nodig.

Ik heb sinds 1 januari een hele leuke vriend. Hoe wel we nog niet zo lang hebben, hebben we samen al heel wat moeten door staan.
We hebben allebei onze problemen. (Waardoor ik wekelijkse therapie heb en hij woont bij begeleid wonen) Hierdoor botst het ook vaak tussen ons en hebben we vaak ruzie. MAar we hebben het ook vaak genoeg heel erg leuk met elkaar en we houden echt heel erg veel van elkaar.
We hebben tot vorige week ook 7 maanden samengewoond.

Helaas begon een meisje 2 weken terug te mailen naar hem dat ze hem leuk vond terwijl ze wist dat hij een vriendin had.
Hij liet mij dit meteen weten en ondanks ik er van geschrokken was, was ik ook snel gerust gesteld omdat hij het meteen zei.
Maar omdat ik heel erg nieuwsgierig was, ging ik ook zelf op zijn mail kijken en toen kwam ik er achter dat hij tegen mij er een beetje over had gelogen wat ij had terug gestuurd.
Je snapt wel dat ik dat heel erg vond. Hierdoor kwam zo veel spanning dat ik het niet meer vertrouwde en het uitmaakte, hij heeft toen alles helemaal uitgelegd en toen heb ik het weer goed gemaakt.
Maar omdat hij dacht dat ik dat meisje was, ging hij toch nog met reageren door en ik maakte het die dag nog keer uit omdat ik natuulijk niet wist dat hij dacht dattie mij de tent aan het uitlokken was.

Hierna hebben we het redelijk goed gemaakt maar we hebben nu dus al een week alleen maar ruzie. Om alles, dat meisje, het huishouden verwijten echt gewoon alles.
Ik woon inmiddels al weer bij me pa voor een tijdje. Nu wil mijn vriend dat ik hem een tijdje de ruimte geef, hoe lang is die heel erg onduidelijk over.
Ik wil dat wel maar ik vind dat dood eng en heel moeilijk omdat ik grag over ales wil prate om het goed te maken.

Hebben jullie misschien naast hem een week of twee ff te laten nog een goed idee om het goed te maken en hem terug te winnen?
En misschien nog tips voor minder ruzie enzo?

Sorry voor het lange verhaal en bedankt voor het lezen.

Ik weet niet in hoeverre het uitgepraat is tussen jullie, maar als het nog niet echt goed uitgepraat is zou ik eerst nog een keer een goed gesprek willen hebben. En daarna moet je je vriend inderdaad even de ruimte geven, hij heeft daar behoefte aan. En ik zou dan gewoon even afwachten wat je vriend doet. Ik denk dat hij dan al snel beseft dat hij heel erg gek op je is en dat dat gedoe om een meisje het niet waard is om ruzie met jou te hebben. XX

Nou sorry, maar als hij daarmee doorgaat, terwijl hij weet dat jij 't niet leuk vind dat hij contact met haar heeft…
Dan weet ik niet wie er nou iets goed te maken heeft? Ik denk dat jij je nergens schuldig over moet voelen, want het is door zijn reactie op dat meisje allemaal zo gekomen. En misschien spreek ik je nu geen moed in, maar dit is mijn visie.

Op je vraag tips voor minder ruzie, probeer niet de hele tijd chagrijnig te zijn. Ik heb ook vaak gehad dat ik zo diep in mijn dip zat (door een opmerking van hem of iets wat ik niet leuk vind dat hij doet), dat mijn vriend en ik gewoon niet praatten op dat moment. En dat voelt kut en dan zet ik me er gewoon overheen, want anders word het alleen maar erger. En vooral: veel praten.

probeer hem die ruimte te geven en als hij er weer klaar voor weer is veel leuke dingen te doen. zodat je een beetje positieve energie erin stopt :’) goodluck.