Help mij alstublieft!

Heeee,

ik heb jullie hulp nodig… Ik erger me echt aan mezelf…
Mijn vriendinnen zijn echt heel spontaan en praten makkelijk met jongens (bijv. in de klas) en krijgen daardoor veel aandacht. Ik wil ook zo spontaan zijn maar het lukt me niet, ergens ben ik te verlegen ofzo… :frowning_face:
Zie een jongen uit mn klas wel zitten maarja dat gaat dus ook niet verder dan twitteren en pingen pffff

Hebben jullie tips hoe ik spontaner wordt?
Alvast bedankt!

Liefsssxxx

Tip: gewoon doen.

minder onzeker worden dan word je minder verlegen.

En meestal is spontaniteit een karaktereigenschap van je dus opeens ‘spontaan’ worden is een beetje moeilijk.

Ik weet het… Maar ik weet niet wat me tegen houdt…

Ik ben minder onzeker dan ik voorheen was maar met jongens wel meer ja (slechte ervaringen)… maar hoe kom ik daar dan vanaf?

Op de een of andere manier word je vanzelf wat spontaner wanneer je '‘groeit’ als mens.
En verder, tja. Zoals ik al eerder zei: gewoon doen.
Dat is wel lastig maar beeld je in; wat is er het ergste wat er kan gebeuren wanneer ik een keer spontaan doe? Hooguit een keertje voor schut staan, en ook dat overleef je wel. Maar ik denk juist dat mensen spontane acties gaan waarderen dus zelfs dat zou niet eens het geval hoeven zijn.

Je hebt gelijk. :slightly_smiling_face: Opzich wel moeilijk voor me maar ik zal het zeker proberen.

Ik moet gelijk denken aan de reclame van Nederland Energiemaatschappij; Ik zeg doen.

Haha, niet eens aan gedacht :’)

Hahaa indd! T ging vandaag iets beter! :slightly_smiling_face:

door het gewoon te doen jezelfzijn door niet op te geven.

Je zal toch moeten praten.
Het hele leven, alles wat je doet bestaat uit praten.
Anders werkt communicatie en een relatie niet.

Klopt. Ik ben ook niet super verlegen hoor! Maar het is gewoon onzekerheid denk ik… Ik wil niet afgaan zeg maar…

Hoe ouder je wordt, hoe makkelijker het gaat. En soms gewoon wat minder denken en wat meer doen! Succes :slightly_smiling_face:

Dit dus.

Ik ben al 17 hahaah, erg he. Maar jullie hebben ook gelijk! :slightly_smiling_face: moet gewoon n manier vinden om niet te denken dat ik stom overkom ofzo…