Help mee door je mening te geven!

Hallo,
Ik heb volgende week betoog op school en mijn stelling is:
De OV-chipkaart is geen goede vervanger van het gekochte kaartje

Ik moet voor- en tegen argumenten verzamelen, dus meiden:
Wat vinden jullie ervan?

Ik weet niet echt wat een OV-chipkaart is…

het is een soort creditcard die je kunt gebruiken ipv een kaartje voor het openbaar vervoer. Je moet er dan geld op storten en dan betaal je elke x als je de Chipkaart in het poortje doet de reis die je gaat maken
(beetje kort gezegd)

+Oh nou het is makkelijk snel en handig, je bespaart tijd
-Er moeten veel technische aanpassingen verricht worden, dat kost geld

Handig als je vaak met de tram o.i.d. gaat maar als je maar 2 x per jaar gaat is zo een pasje een beetje overbodig.

+ handig als je net je trein moet halen

• als je er niet genoeg geld op hebt staan (tenminste, ik dacht dat hij zo werkte) en je komt er op het station pas achter dan heb je daar echt de balen van want dan kun je niet weg. (of kun je dan nog gewoon een kaartje kopen? Haha, ik ben lekker op de hoogte)
    +/- Het is lastiger controleren of je zwartrijd
  • Alsje bijna nooit met de trein gaat, moet je zorgen dat je een Ov chipkaart hebt.
    + Handig als je er vaak gebruik van maakt
    En je kan je kaartje ook niet zo snel meer kwijt zijn

ik vind het wel handig, maar alleen als ie in alles werkt. Dus de bus, tram, metro, trein enzeu…

Wat hierboven is gezegt, vooral van MevrouwCactus
maar ik vind dat je wel ook kaartjes moet kunnen blijven kopen, voor als je neit zo vaak met de trein gaat

dit is al gebeurd… en ik dacht dat je de ovchipkaart al kon gebruiken of heb ik het mis?

volgens mij is dit niet helemaal waar want als je met de bus gaat moet je sowieso je kaart langs zo’n scanner halen want anders kan je er niet eens door…